|
CEK2017 | Sosyal Diyalog | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mustafa ŞEN | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ESER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin korporatizm, neokorporatizm ve sosyal diyalog kavramlarının temel özellikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olması sağlamak; gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde sosyal diyalog uygulamalarını karşılaştırmalı olarak analiz yapabilme becerisi kazandırmak; Türkiye'de sosyal diyalog ve yönetime katılmanın yapısal özelliklerini tartışmalarını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrencinin işletme düzeyinde sosyal tarafların demokratik mücadelesini analiz edebilmesi.;
| 1,2,9 | | ÖK - 2 : | Makro düzeyde endüstriyel demokrasinin dinamiklerini tartışabilmesi.;
| 1,2,9 | | ÖK - 3 : | Sosyal diyalog kültürünü geliştirebilmesi;
| 1,2,9 | | ÖK - 4 : | Öğrencinin, Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye?de yönetime katılmanın dinamiklerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilmesi.;
| 1,2,9 | | ÖK - 5 : | Öğrencinin, Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye?de sosyal diyaloğun dinamiklerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilmesi.;
| 1,2,9 | | ÖK - 6 : | Sosyal politikanın temel hedeflerinden biri olan sosyal barışa ;
| 1,2,9 | | ÖK - 7 : | Öğrencinin, Avrupa Birliği?nin sosyal diyaloğa ilişkin politikalarını tartışabilmesi.;
| 1,2,9 | | ÖK - 8 : | Türkiye?de sosyal diyalog ve endüstriyel demokrasinin gelişebilmesi için politika önerileri sunabilmesi.;
| 1,2,9 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal diyaloğun geçmişten günümüze gelişimi, sosyal diyaloğun araçları ve sosyal diyalog kapsamında ülke örneklerinin incelenmesi. Avrupa Birliği ve Uluslararası Çalışma Örgütü?nde sosyal diyaloğun incelenmesi. Türkiye?de sosyal diyaloğun gelişimi ve Ekonomik ve Sosyal Konsey?in oluşturulması ve yapılan değişikliklerin değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Endüstriyel Demokrasi, Yönetime Katılım, İşçi Katılımı ve Sosyal Diyalog kavramlarının incelenmesi. | | Hafta 2 | Yönetime katılmanın tarihsel gelişiminin anlatılması. | | Hafta 3 | Yönetime katılmanın temel niteliklerinin (anlamı ve önemi, temel ilkeleri ve amaçları) incelenmesi. | | Hafta 4 | Yönetime katılmanin aktörleri, yönetime katılma düzeyi ve yönetime katılmanin kaynak ve dayanaklarının incelenmesi | | Hafta 5 | Yönetime katılma konuları, türleri ve derecesinin incelenmesi. | | Hafta 6 | Yönetime katılmaya ilişkin olumlu ve olumsuz görüşlerin incelenmesi. | | Hafta 7 | Yönetime katılma modelleri ve yöntemlerinin analizi. (Ara Sınav) | | Hafta 8 | Avrupa Birliğinde yönetime katılmanın tartışılması. | | Hafta 9 | arasınav | | Hafta 10 | Türkiyede yönetime katılmanın tartışılması. | | Hafta 11 | Sosyal diyaloğun tarihsel kökenleri ve temel nitelikleri anlamı, önemi, amacı, koşulları ve araçlarının incelenmesi | | Hafta 12 | Uluslararasi Çalişma Örgütü ve Avrupa Birliğinde sosyal diyaloğun irdelenmesi | | Hafta 13 | Sosyal diyalog uygulamalarina ilişkin çeşitli ülke örneklerinin incelenmesi | | Hafta 14 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde sosyal diyalog uygulamalarının yapısal olarak karşılaştırılması. | | Hafta 15 | Türkiyede sosyal diyalog ve Türk endüstri ilişkileri sisteminin sosyal diyaloğa ilişkin temel özelliklerinin değerlendirilmesi. | | Hafta 16 | dönem sonu sınavı | | |
1 | Işığıçok, Özlem (2007). Sosyal Diyalog, Ezgi Kitabevi, Bursa. Işığıçok, Özlem (2005) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 9 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|