|
RDE2000 | Rusça - II | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Yunus Emre AYDIN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Rusça dilbilgisinin soyut gramer kurallarını herkesin anlayabileceği bir şekilde gündelik hayatla bağlantılı olarak örneklerle öğretmektir. Rusça diline ait temel kavramları öğretmek, günlük yaşantımızdaki olayların, durumların ve değişik düşüncelerin hangi dilbilgisi şekilleri ve formları ile ifade edildiklerini, didaktik metotları kullanarak öğrencilerin anlamasını ve kavramasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Rusçanın temel gramer kurallarını tanımlayabileceklerdir ve Rusça'nın alfabesi olan Kiril alfabesini öğreneceklerdir. | 4,12 | 1, | ÖK - 2 : | öğrenmiş oldukları Rusça kuralları kullanarak kendi ifadeleriyle özgün cümleler oluşturabileceklerdir ve Rusça?dan
Türkçe?ye, Türkçe?den Rusça?ya çeviri yapabileceklerdir.
| 4,12 | 1, | ÖK - 3 : | sınıf içi uygulamalarda öğrenciler, ders kitaplarında ve kaynaklarda verilen dilbilgisi kurallarını alıştırmalarda uygulayarak kavrayacaklardır. | 4,12 | 1 | ÖK - 4 : | kuralları özümseyeceklerdir ve gündelik hayatta yeni durumlarda kullanabileceklerdir | 4,12 | 2 | ÖK - 5 : | tamamen farklı bir dil grubuna ait olan Rusça'nın dilbilgisi ile kendi dilimiz Türkçenin dilbilgisi kurallarını karıştırmamayı | 4,12 | 2 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rusçanın Sesbilgisi, Biçimbilgisi ve Sözdizimi kurallarının detaylı olarak anlatmak. Fonetik bölümünde Rusçada harflerin okunuşu, vurgu sistemi ve tonlama konuları incelenmektedir. Morfoloji bölümünde Rusçada ad ve durumları, sıfatlar, zamirler, sayılar, zarflar, eylemler, zamanları, kipler ve ulaçlar tüm detaylarıyla vermek. Sentaks bölümünde ise Rusça tümce çeşitleri, bu tümcelerde yer alan temel ve yardımcı öğeler, sözcük öbekleri ve bunların tümce içindeki görevleri, birbirleriyle olan ilişkileri, dizilişleri, yan tümce türleri, bunların ana tümceyle bağlanış şekilleri ve bağlaçlar tanıtılmaktadır. Her bölüm öğrenci tarafından iyice algılanmadan yeni bir bölüme geçilmemesi yöntemi benimsenir. Bunun için her bölümünden sonra alıştırmalar verilerek konunun pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Bu alıştırmalarda kullanılan sözcükler dili öğreten ve dili öğrenen kişinin yardımıyla çeşitlendirilebilir. Aynı zamanda Rusça gramerinde kuralların iyi öğrenilmemesi Dersi öğretirken o anda gereken duruma uygun metodun kullanılmasını gerektiren Eklektik Metot kullanılmaktadır. Çeşitli Görsel öğretim (tabloları, resimler, şemalar ve İşitsel (VCD, DVD, audio teyp) materyaller de kullanılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | "İn" Durumunda İsimlerin Ekleri, | | Hafta 2 | "İn" Durumunda Çoğulu Düzensiz Olan İsimler, | | Hafta 3 | Yokluk Bildiren "İn" Hali Yalın durumuyla kıyaslama | | Hafta 4 | "İn" Durumunda Miktar Bildiren İsimler, test alıştırmaları | | Hafta 5 | "İn" Durumunda
Ölçü ve Ağırlık Gösteren İsimler, diyalog
| | Hafta 6 | "İn" Durumunda Fiyat Bildiren İsimler diyalog | | Hafta 7 | Tekrar | | Hafta 8 | "İn" Durumunda Zaman İfade Eden İsimler, | | Hafta 9 | "İn" Durumunda Zaman Bölümlerini ifade
Eden İsimler,
| | Hafta 10 | "İn" Durumunda Şahıs Zamirleri | | Hafta 11 | Tekrar, Özür sınavına hazırlık, sözlü çalışma, günlük diyaloglar | | Hafta 12 | Çeviri, Mesleki Rusça'ya çalışmak | | Hafta 13 | Okuma, dinleme | | Hafta 14 | Dergi,gazete çalışmaları | | Hafta 15 | Mesleki rusça'yı gelşiştirmek | | Hafta 16 | Sınava hazırlık | | |
1 | L.G. Belikova, T.A. Şutova ve İ.N. Yerofeeva, 2017, Russki Yazık (Pervie Şari), St.Petersburg | | |
1 | S.A. Havronina ve A.İ. Şiroçenskaya, 2009, Russki Yazık v Upraşneniyah, Moskova | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|