|
RDE2001 | Rusça - I | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Yunus Emre AYDIN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Başlangıç seviyesinde Rusça yazmayı dil bilgisi kuralları çerçevesinde öğretmek ve okumaya, dili aktif şekilde kullanmaya yönelik çalışmalar yapmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğretim sürecinde öğrenciler, Kiril alfabesiyle, telaffuz, vurgu ve fonetik kurallarıyla tanışacak | 4,12 | 1 | ÖK - 2 : | belirli oranda kelime ve temel dil bilgisi kurallarını öğrenecek ve 've, ise, veya' bağlaçlarını kullanarak basit ve bileşik cümleler kurma yeterliliğini kazanacak | 4,12 | 2 | ÖK - 3 : | Rus kültürü ve fiil çekimleriyle tanışacak | 4,12 | 2 | ÖK - 4 : | ismin de halini ve ismin de halinde kullanılan ' içinde, üstünde, hakkında' edatlarını öğrenecek | 4,12 | 1 | ÖK - 5 : | Rusça konuşma yatkınlıkları gelişecek | 4,12 | 2 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rus dilinin ses sitemi ve sesleri, alfabe ve fonetik alıştırmaları, isimlerin cinsiyetleri, şahıs zamirleri, sahiplik zamirleri, ve, ise, de-da bağlaçlarının kullanımı, mümkün ve yasak ifadelerinin kullanımı, fiil çekimleri, sıfatlar, sıfatların tekillik-çoğulluk durumuna göre değişen soru kalıpları,sıra sayıları, ismin bulunma hali, zarflar, dönüşlü fiillerin çekimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Rus dilinin sistemi ve sesleri, alfabe ve fonetik alıştırmaları. Okuma yazma alıştırmaları. | | Hafta 2 | Kısa kelimelerin okunması ve fonetik kuralları | | Hafta 3 | Alfabe ve fonetik alıştırmaları. İsimlerin cinsleri (Eril cins, dişil cins, orta cins) | | Hafta 4 | "Eto" işaret zamiri. Şahıs zamirleri. Bu kimdir?, Bu nedir? soru kalıpları bu kalıplara cevap verilmesi. İsimlerin cinslerinin (Eril cins, dişil cins, orta cins) tekrarı. İyelik zamirleri. | | Hafta 5 | Sahiplik zamirlerine giriş. Ve, ise, de-da Bağlaçların kullanımı. Konuşma konusu: Tanışma. | | Hafta 6 | Nerede? soru sözcüğü ve sözcüğe verilebilecek basit cevaplar. (Burada, orada, sağda, solda). | | Hafta 7 | Kim? soru sözcüğü ve sözcüğe verilebilecek basit cevaplar | | Hafta 8 | Kısa metinlerin okunması | | Hafta 9 | Ara sınav haftası | | Hafta 10 | Sıfatlar. Sıra sayıları. Konuşma konusu: Ailem. | | Hafta 11 | Sıfatların cinsiyet ve tekillik-çoğulluk durumuna göre değişen soru kalıplarının öğretilmesi. ?Fiyatı ne kadar?? sorusu ve ?Beğenmek? fiili. | | Hafta 12 | Biliyorum (I know that) ve düşünüyorum (I think that) kalıplarıyla ilgili alıştırmalar. Şimdiki zaman birinci tip fiil çekimlerinin devamı. | | Hafta 13 | İsmin bulunma hali (prepositional case), zamirlerin bulunma hali, konuyla ilgili sözlü ve yazılı alıştırmalar. | | Hafta 14 | Fiillerin çekimi ( şimdiki zaman II. Tip fiil çekimi ). Bıt fiilinin şimdiki zaman da kullanımı. | | Hafta 15 | Zarflara giriş. Dönüşlü fiillerin çekimi. Konuşma konusu: arkadaşım( şehrim). | | Hafta 16 | Yarı yıl sonu sınavı | | |
1 | L.G. Belikova, T.A. Şutova ve İ.N. Yerofeeva, 2017, Russki Yazık (Pervie Şari), St.Petersburg | | |
1 | S.A. Havronina ve A.İ. Şiroçenskaya, 2009, Russki Yazık v Upraşneniyah, Moskova | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2024 | 60 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | 01/2025 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|