|
MINE3003 | Soil Mechanics | 2+0+1 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İzzet KARAKURT | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, değişik tipteki kuvvetlere maruz kalan zeminlerin davranışını ve zeminin fiziksel özelliklerinin çalışılmasını ilgilendirmektedir. Bu derste, zeminin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin dayanımla olan ilişkileri, visko-elastik özellik ve basınç-hacim ilişkileri, gerilme-deformasyon özellikleri, çevre mühendisliği uygulamaları, arazi araştırma metodları ve temel zemin özelliklerinin laboratuar testleri çalışılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | zeminin temel özelliklerini anlayabilecek. | 1,2,3,5,11 | 1 | ÖK - 2 : | zemin malzemesinin mekanik davranışını öğrenecek. | 1,2,3,5,11 | 1 | ÖK - 3 : | etkin gerilmenin prensibini anlayabilecek ve deformasyona neden olan gerilmeleri hesaplayabilecek. | 1,2,3,5,11 | 1,3 | ÖK - 4 : | yeraltı suyu akış miktarını hesaplayabilecek ve sulu zeminlerin etkisini anlayabilecek. | 1,2,3,5,11 | 1,3 | ÖK - 5 : | bir seri stabilite problemlerine uygun dayanım parametrelerini belirleyebilecek ve toplam ve etkin gerilme yaklaşımları arasındaki farkı anlayabilecek. | 1,2,3,5,11 | 1,3,4 | ÖK - 6 : | temel prensipleri dizayn ve inşaatın bilinen pratik problemlerine uygulayabilecek. | 1,2,3,5,11 | 1,3 | ÖK - 7 : | zemin analizine ait standart laboratuar ve arazi uygulamalarına vakıf olabilecek. | 1,2,3,5,11 | 1,4,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Zeminin temel özellikleri, zemin analizleri ve sınıflandırılması, yeraltı suyu, basınç ve konsolidasyon, permeabilite, kesme dayanımı, gerilme dağılımı, arazi incelemeleri, mevcut jeoteknik dizayn ayrıntıları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Zeminin temel özellikleri | | Hafta 2 | Fiziksel özellikleri: zemin bileşimi, zemin durumu, ağırlık-hacim ilişkileri | | Hafta 3 | İndeks özellikleri: tane boyut dağılımı | | Hafta 4 | İndeks özellikleri: kıvam limitleri | | Hafta 5 | Likit limit ve plastik limit'in belirlenmesi | | Hafta 6 | Plastiklik indeksi ve büzülme limiti'nin belirlenmesi | | Hafta 7 | Zemin sınıflandırma sistemleri | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Birleştirilmiş zemin sınıflama sistemi | | Hafta 10 | Dokusal zemin sınıflama sistemi | | Hafta 11 | Nem yoğunluk ilişkisi | | Hafta 12 | Zemin sıkışması | | Hafta 13 | Zeminde su akışı, permeabilite ve sızıntı | | Hafta 14 | Tabii gerilmeler: düşey ve yatay gerilmeler | | Hafta 15 | Zeminde gerilme dağılımı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | McCarthy, D.F., 2002, Essentials of soil mechanics and foundations, Basic geotechnics, sixth edition, Prentice Hall, 790 p. | | |
1 | Singh, R.H. and Ghose, A.K, 2006, Engineered rock structures in mining and civil construction, Taylor and Francis, 536 p. | | 2 | Murthy, V.N., 2002, Geotechnical engineering: principles and practices of soil mechanics and foundation engineering, New York: Marcel Dekker Incorporated, 253 p. | | 3 | Craig, R.F., 1997, Soil mechanics, London: Spon Press, 376 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Laboratuar sınavı | 14 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|