|
KAM4008 | Türk İslam Düşünce Tarihi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atila DOĞAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Çağatay OKUTAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders; öğrencilere Türk-İslam dünyasında siyasal ve toplumsal düşünceler tarihi alanında genel bilgiler vermeyi amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | islam düşüncesi ile ilgilli temel kavramlarını belirleyebilecekler.
| 6,7 | 1, | ÖK - 2 : | islam düşüncesi ile ilgili akımları açıklayabilecekler. | 6,7 | 1, | ÖK - 3 : | uygulama yaptırmak (ödev vermek) suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilecek ve günümüzle kıyaslama imkânı bulabilecekler. | 6,7 | 1, | ÖK - 4 : | islam düşüncesi ile ilgili kavram ve akımların muhtevasını ve düşünürlerin düşüncelerini günümüz Türk İslam düşüncesi ile ilişkilendirerek gösterebilecekler. | 6,7 | 1, | ÖK - 5 : | elde edilen sonuçlara göre akım ve ekollerin etkilerini yeniden ilişkilendirebilecek ve sınıflandırabilecekler. | 6,7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Düşünce tarihi, Türk ve İslam Dünyasında ilmi, felsefi, siyasi düşünsel faaliyetler tarihi, Türkiye'de ilmi, felsefi, toplumsal ve siyasi düşünceler tarihi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Düşüncenin mahiyeti
| | Hafta 2 | Pozitif düşüncenin temelleri
| | Hafta 3 | Felsefi düşünce
| | Hafta 4 | Türk İslam düşüncesinin oluşumu
| | Hafta 5 | Türk İslam Düşüncesinin gelişmesinde Tercümelerin rolü
| | Hafta 6 | Hint Etkisi | | Hafta 7 | İran Etkisi
| | Hafta 8 | Yahudi Etkisi
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yunan Etkisi
| | Hafta 11 | Farklı dillerden Arapça'ya ilk tercümeler
| | Hafta 12 | Beytül Hikme Tercüme Okulu
| | Hafta 13 | Mutezili düşünürler
| | Hafta 14 | Meşşai Okulu
| | Hafta 15 | Diğer düşünce akımları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ülken, H. Z. 2004; Türk Tefekkürü Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | | |
1 | Ülken, H. Z. 1996; İslam Düşüncesi, Ülken Yayınevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2024 | 0,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 0,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|