|
KAM2016 | Türk Kamu Yönetimi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah FİRİDİN | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emrah Firidin | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste Türk Kamu Yönetiminin tarihsel gelişimi ile mevcut yapısı ve işleyişi ele alınmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk kamu yönetiminin yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Türk kamu yönetimine ilişkin anayasal ilkeleri analiz eder. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Merkezi yönetim kurumları ve yerinden yönetim kuruluşlarını tanır ve önemini kavrar. | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Türk Kamu Yönetimin işlemsel ve yapısal sorunlarını bilir ve yorumlar. | 1,2 | 1, | ÖK - 5 : | Kamu yönetiminin denetlenmesi yöntem ve araçlarını bilir ve yorumlar. | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kamu yönetiminin temel karakteristikleri, Dünyada ve Türkiye'de kamu yönetiminin gelişimi ve özellikleri, kamu yönetimin örgütlenmesi, Türk kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin anayasal ilkeler ve genel özellikler, Türk kamu yönetiminde merkezi yönetim ve taşra teşkilatı, yerel yönetimler, hizmet yerinden yönetim kuruluşları, Türk kamu yönetiminin denetlenmesi, insan kaynakları yönetimi, Türkiye'de bürokrasinin gelişimi, Türk kamu bürokrasinin yapısal ve işlevsel sorunları, idari reform çalışmaları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kamu yönetiminin temel karakteristikleri | | Hafta 2 | Dünyada ve Türkiye'de kamu yönetiminin gelişimi | | Hafta 3 | Kamu yönetiminin örgütlenmesi (merkezden yönetim ve yerinden yönetim) | | Hafta 4 | Türk kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin anayasal ilkeler ve genel özellikler | | Hafta 5 | Türk kamu yönetiminin örgütlenmesi-merkezi yönetim teşkilatı | | Hafta 6 | Merkezi yönetimin taşra teşkilatı | | Hafta 7 | Yerel yönetimler | | Hafta 8 | Hizmet yerinden yönetim kuruluşları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türk kamu yönetiminin denetlenmesi | | Hafta 11 | Türkiye'de bürokrasinin gelişimi | | Hafta 12 | Türk kamu bürokrasinin yapısal sorunları | | Hafta 13 | Türk kamu bürokrasinin işlevsel sorunları | | Hafta 14 | Türk kamu yönetiminde insan kaynakları yönetimi sistemi | | Hafta 15 | Türk kamu yönetiminde idari reform çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Eryılmaz, B. 2020; Kamu Yönetimi, 13. Baskı, Umuttepe Yayınları, Kocaeli | | |
1 | Gözler, K. 2021; Türkiye'nin Yönetim Yapısı, 3. Baskı, Ekin Yayınevi, Bursa | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|