|
IKT1000 | Mikro İktisat | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Selim Koray DEMİREL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | mikro ekonomik terminolojiyi öğrenebilirler. | 1,2 | | ÖK - 2 : | firma ve tüketiciler için maksimizasyon teorilerini uygulayabilirler. | 1,2 | | ÖK - 3 : | mikro ekonomik problemler için çeşitli çözüm tekniklerini kullanabilirler. | 1,2 | | ÖK - 4 : | iktisadi modelleri gerçek dünya uygulamalarına entegre edebilirler. | 1,2 | | ÖK - 5 : | piyasaların nasıl çalıştığını anlayabilecek ve bunu tüketici ve firmaların refahına nasıl yansıdığını tespit edebilirler. | 1,2 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Maliyetler, maliyet kavramları, kısa ve uzun dönem ayrımı,maliyet eğrileri, maliyet eğrilerindeki kaymalar
| | Hafta 2 | Tam rekabet piyasasında firmalar, piyasa yapısı, marjinal gelir, ortalama gelir, toplam gelir,kısa dönemde firma ve endüstri dengesi, kısa dönem firma ve endüstri arzı
| | Hafta 3 | Tam rekabet piyasasında firmalar,uzun dönemde firma dengesi, sabit maliyetli endüstriler, artan ve azalan maliyetli endüstriler, uzun dönem arz esnekliği
| | Hafta 4 | Monopol, monopolün nedenleri, monopolcünün talebi, monopolcünün gelirleri, kısa dönemde denge, uzun dönemde denge
| | Hafta 5 | Monopol, fiyat farklılaştırılması, monopollerin düzenlenmesi, monopol ve tam rekabetin karşılaştırılması
| | Hafta 6 | Oligopol, tanım, nedenleri, sınıflandırılması, Cournot modeli, Edgeworth modeli, Chamberlin modeli,Sweezy modeli, dirsekli talep eğrisi
| | Hafta 7 | Oligopol, Bertrand modeli, Stackelberg modeli, oyun teorisi, fiyat liderliği, yeni firmaların girişi
| | Hafta 8 | Monopollü rekabet,tanım,monopollü rekabette talep eğrisi, kısa dönemde denge, uzun dönemde denge, mononopollü rekabetle tam rekabetin karşılaştırılması, monopollü rekabette monopolün karşılaştırılması | | Hafta 9 | ara sınav
| | Hafta 10 | Üretim faktörleri piyasası, tam rekabet piyasasında faktör talebi, eksik rekabet piyasında faktör talebi, faktör talebinin fiyat esnekliği,faktör arzı
| | Hafta 11 | Üretim faktörleri piyasası, faktör piyasasında denge, rant kavramı, rant benzerleri, ücret farklılıkları
| | Hafta 12 | Refah ekonomisi ve genel denge,optimal faktör kullanımı, optimal kaynak dağılımı için gerekli şartlar, Edgeworth Kutusu, Pareto etkin dağılım, sözleşme eğrisi, en iyi ikinci teori, kısa sınav
| | Hafta 13 | Refah ekonomisi ve genel denge, tam rekebet ve ekonomik etkinlik
| | Hafta 14 | Belirsizlik ve asimetrik bilgi, riskten kaçınma, riski azaltmanın metodları, bilgi ve piyasa dengesi, bilgi ve ekonomik etkinlik
| | Hafta 15 | Dışsallılar ve kamu malları, dışsallıkların tanımlanması,dışsalıklar ve dağılımda etkinlik, pazarlık ve Coase teoremi, kamu malları, kamu malları ve piyasa başarısızlığı
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ünsal, E.M. 2020; Mikro İktisat, Murat Yayıncılık, 11.Baskı, Ankara | | 2 | Dinler, Z. 2020; Mikro İktisat, Ekin Kitabevi, 30. Baskı, Bursa | | 3 | Yalta, A. Y. ve Yalta A.T. 2021; Genişletilmiş 4. Baskı, Modern Mikro Ekonomiye Giriş, Adres Yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2024 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|