Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://websecurity.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/bolum.aspx?pid=75&lang=1
Tel: +90 0462 3772964
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL4016Pazarlamada Vaka Yönetimi3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hasan AYYILDIZ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlama bilgilerini vakalar yardımıyla pekiştirmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : tüm pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilirler.1,2,4,81,5
ÖK - 2 : tüm pazarlama bilgilerini işletme olgularına dönüştürme ve yorumlama yeteneği kazanabilirler.1,2,4,81,5
ÖK - 3 : teorik pazarlama bilgileri ile uygulama bilgilerini örtüştürüp teori ya da uygulamadan farklılıkları ortaya çıkarma yeteneği kazanabilirler.1,2,4,81,5
ÖK - 4 : işletmelere özgün çözümler geliştirip uygulama şansı bulabilir ve ileriye dönük çıkarımlarda bulunabilirler.1,2,4,81,5
ÖK - 5 : vak'a analizleri sayesinde işletme ve çevresi ile ilişki kurabilir ve yeniden düzenlemelere gidebilirler.1,2,4,81,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Vaka tanımı, vaka türleri, vaka çözüm yöntemleri, pazarlama vakaları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1vaka tanımı
 Hafta 2vaka türleri
 Hafta 3vaka çözüm yöntemleri
 Hafta 4NIKE
 Hafta 5NESTLE
 Hafta 6MATSUSHITA
 Hafta 7TENDERCARE
 Hafta 8PYREX PORTABLE
 Hafta 9arasınav
 Hafta 10MOROVA
 Hafta 11SCOOTER
 Hafta 12DANNON YOĞURT
 Hafta 13TELEMOB
 Hafta 14TIRSHOP
 Hafta 15WWW DİZAYN KOM TE RE
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kaya, İ. 2003; Vak'alarla Pazarlama Yönetimi, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4445, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Thompson, D. N. 2006; Türkiye'deki Pazarlama Vak'aları: Zorluklar ve Fırsatlar, Gazi Kitabevi, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2025 0,75 50
Sunum 10
11
12
13
14
2025 2,25
Dönem sonu sınavı 16 2025 0,75 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 15 1 15
Ödev 3 14 42
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 3 60
Dönem sonu sınavı .75 1 .75
Toplam Çalışma Yükü187.75