|
ISL2010 | Yöneylem Araştırması - II | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Pelin ŞENTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr.Selçuk Perçin
| Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşletmelerin kıt kaynaklarının optimal dağılımında kullandıkları kantitatif tekniklerin (ulaştırma, şebeke analizi gibi) teorik ve bilgisayar uygulamalı olarak öğretilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Karar vermede kullanılan kantitatif karar tekniklerini tanımlayabilirler. | 1,2,3 | 1, | ÖK - 2 : | Karar verme tekniklerin benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilirler. | 1,2,3 | 1, | ÖK - 3 : | Belirlenen bir problem için kantitatif tekniklerden birini kullanabilirler. | 1,2,3 | 1, | ÖK - 4 : | Kullanılan teknik sonucu verilen kararın uygunluğunu inceleyebilirler. | 1,2,3 | 1, | ÖK - 5 : | Yeni bir karar verme tekniği sınıflandırması üretebilirler. | 1,2,3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ulaştırma modeli, atama modeli ve aktarma modeli, proje programlama ve kontrol teknikleri-PERT/CPM, Karar analizi, oyun teorisi, kuyruk teorisi, Lindo ve QM for Windows paketiyle uygulamalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders tanıtımı ve içerik, Sayısal yöntemler metodolojisi | | Hafta 2 | Ulaştırma Modelleri, Kuzey batı köşesi metodu,Minimum maliyetli hücre metodu, VAM yöntemi | | Hafta 3 | Ulaştırma Modellerinin Çözümü, Optimal çözüm yöntemleri, Atlama taşı metodu, Çoğaltan (MODI)yöntemi | | Hafta 4 | Atama Modeli | | Hafta 5 | Proje Yönetimi, Kritik yol yöntemi | | Hafta 6 | PERT/CPM kritik yol metodu, Belirli faaaliyet zamanları ile proje programlama(CPM), Belirsiz faaaliyet zamanları ile proje programlama(PERT) | | Hafta 7 | PERT/CPM, Projelerin zaman maliyet ilişkisi, Projelerin hızlandırılması | | Hafta 8 | Karar Analizi, Belirsizlik altında karar verme, Maksimaks kriteri, Maksimin kriteri, Minimax kriteri, Hurwicz kriteri, Eşit olasılık kriteri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Risk Altında Karar Verme, Beklenen değer, Beklenen fırsat kaybı, Tam bilginin beklenen değeri
Karar ağaçları | | Hafta 11 | Oyun Teorisi, Oyun teorisi türleri (iki kişilik sıfır toplamlı, sabit toplamlı), Üstünlük ve karma stratejiler | | Hafta 12 | Oyun Teorisinin çözüm yöntemleri, Grafik çözüm, DP(simplex)çözüm | | Hafta 13 | Kuyruk Teorisi, Kuyruk disiplini, Tek kanallı kuyruk modelleri | | Hafta 14 | Kuyruk Modelleri, Çok kanallı kuyruk modelleri, Kuyruk modellerinin ekonomik analizi | | Hafta 15 | Tekrar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Öztürk, A. 2005, Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa. | | 2 | Ulucan, A. 2004, Yöneylem Araştırması, Siyasal Kitabevi, Ankara. | | |
1 | Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş. 2000, Sayısal Yöntemler, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ, İstanbul. | | 2 | Taha, H. A. 2000, Yöneylem Araştırması, Çeviren ve Uyarlayanlar: Baray, Ş.A., Esnaf, Ş. , Literatür Yayıncılık, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 28 | 1 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|