|
ISL1003 | İşletme Bilimine Giriş | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay İLHAN NAS | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Taner ACUNER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimi ve işletmeye geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | işletme Bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir.
İşletme Bilimi veya İşletmeciliği tanımlayabileceklerdir.
İşletme Biliminin konu ve kapsamını belirtebileceklerdir.
İşletmeleri sınıflandırabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | işletme Bilimi ile ilgili temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabileceklerdir.
İşletme Biliminin önemini açıklayabileceklerdir.
İşletmeleri sınıflandırabileceklerdir.
| 1 | 1, | ÖK - 3 : | işletmelerde rasyonellik ilkelerini işletme ile ilgili
problemlere uygulayabileceklerdir.
İşletmecilikle ilgili sorunları çözebileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 4 : | işletmelerde rasyonellik ilkeleriyle işletme fonksiyonları arasındaki ilişkiyi saptayabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 5 : | etkili bir işletme kurabilmek için gerekli yönetimsel/yapısal unsurları belirleyebileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 6 : | işletme fonksiyonlarını özetleyebilirler. | 1 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İşletme, işletmecilik, girişimci ve yönetici, işletmelerin sınıflandırması, işletme büyüklüğü, işletme kapasitesi, işletmenin kuruluş çalışmaları, kuruluş yeri seçimi, yatırım projeleri, yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu, pazarlama fonksiyonu, finans fonksiyonu, insan kaynakları yönetimi fonksiyonu, muhasebe fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İşletme Bilimi ile İlgili Temel Kavramlar: İşletme, işletmecilik | | Hafta 2 | İşletme Bilimi ile ilgili temel kavramlar: Yönetim, Yönetici, Rasyonellik İlkeleri, | | Hafta 3 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | | Hafta 4 | İşletmelerin sınıflandırılması | | Hafta 5 | İşletmelerin sınıflandırılması | | Hafta 6 | Girişimcilik | | Hafta 7 | Yönetim Fonksiyonu | | Hafta 8 | Yönetim Fonksiyonu | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonu | | Hafta 11 | Üretim, Tedarik ve Araştırma Geliştirme Fonksiyonları | | Hafta 12 | Pazarlama Fonksiyonu | | Hafta 13 | Muhasebe Fonksiyonu | | Hafta 14 | Finans Fonksiyonu | | Hafta 15 | Halkla İlişkiler Fonksiyonu | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Acuner, T.; İhan Nas, T.; Şahin, K.; Okan, T.; Birincioğlu, N., 2016, İşletme, Beta Yayınlar, 3. Baskı, İstanbul | | |
1 | Yazıcı, Kamil, 2009, İşletme Bilimine Giriş, Akademi Kitabevi 5. Basım, Trabzon | | 2 | Mirze, Kadri, 2010, İşletme, Literatür Yayıncılık, 1. Basım, İstanbul | | 3 | Mutlu Can, Esin ; Büyükbalcı Pınar ; Bal Yasemin, 2013, İşletme Bilimine Giriş, Beta Basım Yayın 1.Basım, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2022 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2023 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|