Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772585
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL2012Pazarlama3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİKTİSAT BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencileri temel pazarlama bilgileri ile donatmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : pazarlama ile ilgili temel ilkeler ve kavramları tanımlayabilecekler.1,3,5,81,
ÖK - 2 : pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikalarının işletmelerin pazarlama faaliyetleri açısından önemini açıklayabilecekler.1,3,5,81,
ÖK - 3 : işletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunulacağını ve hangi pazarlama bileşenlerinden yararlanılacağını gösterebilecekler.1,3,5,81,
ÖK - 4 : pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikaları ile işletmenn amaçları, tüketici ihtiyaçları ve rakiplerin stratejileri arasındaki ilişkiyi belirleyebilecekler.1,3,5,81,
ÖK - 5 : işletmenin pazarlama amaçları, hedefleri ve planlarını özetleyebilecekler.1,3,5,81,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, hedef pazarın tayini, mal politikası, fiyat kararları, dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım, tutundurma kararları, pazarlamada kontrol ve sosyal sorumluluk.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlamanın tanımı ve pazarlama anlayışı
 Hafta 2Pazarlamanın tanımı ve pazarlama anlayışı
 Hafta 3Pazar ve pazarlama çevresi
 Hafta 4Tüketici pazarları ve tüketici davranışları
 Hafta 5Tüketici pazarları ve tüketici davranışları
 Hafta 6Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
 Hafta 7Hedef pazar tayini (pazar bölümlendirme, hedef pazara ulaşma politikaları ve konumlandırma)
 Hafta 8Ürün kavramı ve ürün yönetimi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Ürün kavramı ve ürün yönetimi
 Hafta 11Fiyat ve fiyatlandırma (fiyatlandırma amaçları, stratejileri ve politikaları)
 Hafta 12Tutundurma metodları (reklam, satış geliştirme, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama)
 Hafta 13Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
 Hafta 14Fiziksel dağıtım ve fiziksel dağıtımın fonksiyonları
 Hafta 15Pazarlamada kontrol ve sosyal sorumluluk
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, A. H. 2012; Temel Pazarlama Bilgisi, Beta Yayınları, 4. Baskı, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Mucuk, İ. 2004; Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, Yenilenmiş 14.Basım, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/2023 0.30 50
Dönem sonu sınavı 16 06/2023 0,30 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2.5 14 35
Arasınav için hazırlık 6 2 12
Arasınav .4 1 .4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 3 24
Dönem sonu sınavı .45 1 .45
Toplam Çalışma Yükü113.85