|
USEC0001 | Bilim Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi İhsan ERDİNÇLİ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ahmet KARAÇAVUŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, tarihi süreçte bilime katkı sağlayan medeniyetlerden örnekler göstermek ve bilimin hangi etmenler doğrultusunda gerileyerek yer değiştirdiğini açıklamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimin tarihi gelişimini ve hareketliliğini anlayabileceklerdir. | 6,7,8 | 1, | ÖK - 2 : | Teorik bilgiyi araştırmalarda kullanabileceklerdir. | 6,7,8 | 1, | ÖK - 3 : | Bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 6,7,8 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Antik Mısır, Mezopotamya, Çin Hindistan, Antik Yunan, Antik Roma, Orta Çağ Avrupa ve İslam dünyası ile modern dönem biliminin doğuş, gelişme ve medeniyetler arası etkileşimlerini, yer değiştirme süreçlerini belirlemek. Tüm bu evrede her bir medeniyetten bilime katkı sağlayan belli başlı düşünürlerden örneklere yer vermek. Böylece bilimin tarihi süreçte hangi aşamalardan geçerek oluştuğunu, ne zaman gerilediğini, yer değiştirdiğini ve değiştiğini anlamak ve yorumlamak mümkün olacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders ile İlgili Temel Kavramlar, Bilim ve Bilim Tarihi Nedir? | | Hafta 2 | Eski Mısır, Mezopotamya, Hindistan ve Çin?de Bilim | | Hafta 3 | Antik Yunan Dünyasında Bilim | | Hafta 4 | Helenistik Dönem ve Roma'da Bilim | | Hafta 5 | Orta Çağ?a Geçiş ve Kilise Egemenliği | | Hafta 6 | Ortaçağ Hristiyan Dünyasında Bilim | | Hafta 7 | İslam Dünyasında Bilim I | | Hafta 8 | İslam Dünyasında Bilim II | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türklerde Bilim | | Hafta 11 | Avrupa?da Bilimin Yeniden Canlanışı | | Hafta 12 | Modern Bilime Geçiş: Rönesans, Reform ve Aydınlanma I | | Hafta 13 | Modern Bilime Geçiş: Rönesans, Reform ve Aydınlanma II | | Hafta 14 | Sanayi Çağında Bilim | | Hafta 15 | Modern Dönemin Önde Gelen Bilim Adamları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hüseyin Gazi Topdemir-Yavuz Unat, Bilim Tarihi. | | 2 | Colin A. Ronan, Bilim Tarihi. Dünya Literatüründe Bilimin Gelişmesi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 29/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 1 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|