|
JFZ4029 | Mühendislik Etiği | 1+0+0 | AKTS:1 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hakan KARSLI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mühendislik Etiği dersi; etiğin bireysel ve evrensel özgürlük boyutunun önemi, evrensel etik kurallar ve değerlerin kavranması, mühendislik etiği ilkelerinin ve mesleki sorumluluğun öğrenilmesi ve bunlara dayanarak mesleki ikilemlerin sorgulanması yeteneğinin kazandırılmasını amaçlanmaktadır. Bu amaca paralel olarak, öğrencilerimizin yaşam kültürü düzeyini yükseltmek, bir bilgi ve düşünce zenginliği yaratmak, etik ikilemleri tartışma yeteneğini geliştirmek en büyük arzumuzdur. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mesleki ve etik sorumluluğun bilincinde, mühendislik faaliyetlerinin sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sonuçlarına hâkim, yorumlama yeteneğine sahip olacaklardır. | 9 | 5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mühendislik etiğine giriş. Ahlaki Gelişim Süreci ve Etik Kuralları. Etik Sistemleri. Etik Toplum İlişkisi. Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları.
Etik Sorgulama, Eğitim ve Etik. Toplumsal Yozlaşma. Mesleki Etik ve Mesleki Etik İlkeleri. İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular. Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları. Mühendislikte Etik ve İlkeleri. TMMOB Mesleki Davranış İlkeleri. Dünya Mühendisler Birliği?nin Etik Kodları.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Dersin Amacı. | | Hafta 2 | Ahlaki Gelişim Süreci ve Etik Kuralları. | | Hafta 3 | Etik sistemleri. | | Hafta 4 | Etik toplum ilişkisi. | | Hafta 5 | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları. | | Hafta 6 | Etik Sorgulama, Eğitim ve Etik. | | Hafta 7 | Toplumsal Yozlaşma. | | Hafta 8 | Ara sınav. | | Hafta 9 | Mesleki Etik ve mesleki etik ilkeleri. | | Hafta 10 | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular. | | Hafta 11 | Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları. | | Hafta 12 | Mühendislikte etik ve ilkeleri. | | Hafta 13 | TMMOB Mesleki Davranış İlkeleri. | | Hafta 14 | Dünya Mühendisler Birliği?nin Etik Kodları. | | Hafta 15 | Genel özet. | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Karslı, H., 2020, Mühendislik Etiği Ders Notları (Basılmamış), Trabzon. | | 2 | Geçer, A., Büyükutku, A., Mühendislik Etiği, 2018, Gazi Kitapevi, Ankara | | |
1 | APEGGA(2005). Guideline For Ethical Practice. The Association of Professional Engineers, Geologist and Geophysicists of Alberta. | | 2 | APEGGA(2010). Guideline for Ethical Use of Geophysical Data. The Association of Professional Engineers, Geologist and Geophysicists of Alberta. | | 3 | ETİ MADEN İŞLT.GEN.MÜD.(2011). İş Etiği Standartları El Kitabı. | | 4 | Ertem,I. (2004). TMMOB Mesleki Davranış İlkeleri. TMMOB Yayını. | | 5 | TUBA Bil. Etiği Kom. (2002). Bilimsel Araştırmada Etik Sorunlar. TUBA (Türkiye Bilimler Akademisi) Yayını. | | 6 | Deniz,R., İpbüker,C. ve Göksel,Ç.(2005). Mühendislik Etiği. İTÜ. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 15.04.2014 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13.06.2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 1 | 1 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 1 | 7 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 1 | 11 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 30 |
|