|
MIM1006 | Mimari Proje - II | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MIM1001-Mimari Anlatım / Proje - I dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Asu BEŞGEN | Diğer Öğretim Üyesi | Mimarlık Bölümü İlgili Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimari mekân yaratma sürecinde biçim/form-işlev ilişkisinin kavratılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | her yarıyılın öncelikli hedefi olan eskiz yapma, taslak oluşturma, çizim ve model yapma gibi becerilerini geliştirecekler, | 2,3,8,9 | 3,6 | ÖK - 2 : | öğrendikleri bilgileri kullanarak mimari proje geliştirme sürecini deneyimleyecekler, | 1,2,3,8 | 3,6 | ÖK - 3 : | mimari tasarım sürecinde gereksinme, eylem ve davranış ilişkisini kavrayacaklar, | 1,2,3,8 | 3,6 | ÖK - 4 : | işlev şeması, mekân kullanım grafikleri, matrisler ve erişim grafikleri gibi temel anlatım yollarını öğrenecekler, | 1,2,3 | 3,6 | ÖK - 5 : | mimarlıkta işlevsellik kavramını bir mekân üzerinde çözümleyecekler, | | | ÖK - 6 : | mimari biçim/form ile işlev ilişkisinin anlaşılması yolunda deneyim kazanacaklardır. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Verilen konunun kapsamına bağlı olarak;
* Mimari Biçim/Form Yaratma Yolları,
* Gereksinme, Eylem, Davranış olguları ve bunlarla ilişki olarak;
. İşlev şeması, Mekân kullanım grafikleri, Matrisler ve Erişim grafikleri gibi araçların tanıtılması ve kullanılması,
* Biçim/Form-İşlev ilişkisinin sorgulanmasıdır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders İçeriği ve Kapsamının Tanıtılması
| | Hafta 2 | Anlatım: Perspektif/Uygulama | | Hafta 3 | Proje Konusunun Tanıtılması | | Hafta 4 | Proje Çalışmaları-Araştırma ve Sunum:
Seçilen Bölge-Araştırma ve Analizlerin Sunumu | | Hafta 5 | Proje Çalışmaları-Araştırma:
Konutta Gereksinme-Eylem-Davranış | | Hafta 6 | Proje Çalışmaları- Seçenek Üretme:
Konutta İşlev Analizleri/Grafik Anlatımlar | | Hafta 7 | Proje Çalışmaları-Geliştirme:
Eskiz Yapma, Taslak Oluşturma, Model ve Teknik Çizimler | | Hafta 8 | Proje Çalışmaları-Geliştirme:
Eskiz Yapma, Taslak Oluşturma, Model ve Teknik Çizimler | | Hafta 9 | Sınav Haftası | | Hafta 10 | Jüri Çalışmaları | | Hafta 11 | Proje Çalışmaları-Düzenlemeler | | Hafta 12 | Proje Çalışmaları-Teknik Çizimler | | Hafta 13 | Proje Çalışmaları-Teknik Çizimler | | Hafta 14 | Proje Çalışmaları-Sunum Hazırlıkları | | Hafta 15 | Proje Çalışmaları-Sunum Hazırlıkları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ching, F.D., 2004. Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen, YEM Yayın, İstanbul. | | 2 | Aksoy, Ö., Uyum Sürecinin Mimarlık Süreci İçinde Örneklenmesi, KTÜ yay, Trabzon, 1994. | | 3 | Rasmussen, SE, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, 1994. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 15 | | 8 | | Sunum | 10 | 1304202016042020 | | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 6 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 11 | 55 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|