|
MIM1001 | Mimari Anlatım / Proje - I | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serbülent VURAL | Diğer Öğretim Üyesi | Mimarlık Bölümü ilgili öğretim üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Üç boyutlu düşünme, düşünüleni iki ve üç boyutlu olarak aktarma becerisinin öğrenciye kazandırılması bu dersin amacıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | herhangi bir tasarım problemi karşısında görsel ve mekansal kavramlar aracılığıyla düşünme becerisini geliştirebilecekler. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | öğrendikleri bilgileri kullanarak mimari proje geliştirme sürecini deneyimleyecekler. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | tasarlama, anlatma ve iletme becerilerini bir tasarım problemi bağlamında sınayabilecekler ve geliştirebilecekler. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | bir tasarım problemine ait basit strüktürel ve/veya elementer çözümler üretebilecekler. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 5 : | bir projeyi teknik olarak anlatma becerisine sahip olacaklar. | 1 | 1,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Görsel-mekansal kavramlarla düşünme alışkanlığı edindirme amacı taşıyan ilk projede, öğrencilerin bir yandan zihinsel yaratıcılık konusundaki deneyimlerini arttırmak diğer yandan tasarlama, anlatma ve iletme becerilerini geliştirmek uygun pedagojik araçlarla sağlanır. Problemlerin bu erek doğrultusunda verilmesi, kavramların aktarılmasında yaratıcı yolların denenmesi ve öğrencide zihinsel olguları el ile düşünme alışkanlığının pekiştirilmesi esastır. Bu projede basit strüktürel ve elementer çözümler hedeflenir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders İçeriğinin Aktarılması | | Hafta 2 | Perspektif Anlatımı | | Hafta 3 | İzdüşüm ve İzdüşüm Yöntemlerinin Anlatılması: Taşıma Yöntemi ile Cisimlerin Kesilmesi
| | Hafta 4 | Merdiven Anlatımı ve Çizimi | | Hafta 5 | Örnek Çizim Uygulaması
Plan/Kesit/Görünüş
| | Hafta 6 | Örnek Çizim Uygulaması
Plan/Kesit/Görünüş
| | Hafta 7 | Proje Konusuna Giriş: Barınak | | Hafta 8 | Proje Çalışmaları-Araştırma ve Sunum
| | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Proje Çalışmaları- Seçenek Üretme | | Hafta 11 | Proje Çalışmaları- Seçenek Üretme | | Hafta 12 | Proje Çalışmaları-Geliştirme | | Hafta 13 | Proje Çalışmaları-Teknik Çizimler | | Hafta 14 | Proje Çalışmaları-Sunum Hazırlıkları | | Hafta 15 | Proje Çalışmaları-Sunum Hazırlıkları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | O.,Şahinler, F., Kızıl. 2014; Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayın, İstanbul | | 2 | Neufert. 2014; Yapı Tasarımı, Beta Yayıncılık, İstanbul | | 3 | N., Kıraç. 2013; Teknik Resim, Dora Yayınları, Bursa | | 4 | C., Ertekin. 2010; Teknik Resim, Elif Yayınevi, Ankara | | 5 | H., Yeşilkütük, A., Bir, N., Etemoğlu. 2010; Teknik Resim 1-2, Dora Yayınları, Bursa | | 6 | L.,Farrelly. 2015; Mimarlıkta Sunum Teknikleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul | | 7 | H., Wittel, U., Kurz. 2012; Teknik Resim (Temel Bilgiler, Standartlar, Tasarı Geometri ve Alıştırmalar), Nobel Akademi, Ankara | | 8 | A., Sarı. 2000; Merdivenler, YEM Yayın, İstanbul | | 9 | F.D.K., Ching. 2011; Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, YEM Yayın, İstanbul | | 10 | O., Hacıhasanoğlu. 2012; Mimari Maket Yapım Teknikleri, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/01/2024 | 8 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Ödev | 2 | 12 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|