Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM4005-3Mimari Proje - VII4+4+0AKTS:9
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüMİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulMIM3018-Mimari Proje - VI dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Sonay ÇEVİK
Diğer Öğretim ÜyesiMimarlık Bölümü ilgili öğretim üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Mimari tasarımın yarı-otonom bir disiplin olduğunu ortaya konur, tasarım genel kent tasarımının tamamlayıcı bir parçası olarak çözümlenir, ülke siyasalarına ve arsanın özelliklerine bağımlıdır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : mimarlık üzerine farklı düşünsel ve sanatsal argümanlar yapabilecekler.33,6
ÖK - 2 : ülke gerçekliklerini sorgulayabilecek ve Post-modern uyum politikaları konusunda bilgi sahibi olarak sorgulama yeteneği elde edecekler.33,6
ÖK - 3 : kentsel bağlamlarda yapı yapmanın gerektirdiği donanıma sahip olacak ve uygulamaya hazırlanmış olacaklar.33,6,
ÖK - 4 : En geniş tasarım bağlamından olan enerji, ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramlarıyla tasarlamaya alışkanlık kazanmış olacaklar.33,6
ÖK - 5 : koruma ve onarma kavramları konusunda bilgilenmiş olacak ve bu durumlara karşı uygulamada hazırlıklı olacaklar.33,6
ÖK - 6 : kentsel dönüşüm projelerine hazırlıklı olacaklar.33,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğrencinin artık belli bir yetkinlik düzeyinde olduğu kabul edilerek küresel düşünsel ve sanatsal tartışmalar, ülke gerçeklikleri, modern sonrası direniş politikaları ve bölgeci mimari tavırları tartışır düzeyde stüdyoya katılımları beklenir, projelerin bu kavramlar çerçevesinde ve kentsel bütünün bir parçası olduğu gerçeğiyle geliştirilmesi hedeftir. Bölge özelliklerine göre doğal enerji kaynaklarının denenmesi, sürdürülebilirlik esaslı özel projelerin geliştirilmesi, koruma imar planları kapsamında konuların ele alınması ve kentsel dönüşüm projeleri bu yarıyılın konusudur.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje konularının duyurulması; örn bilgiler ve tartışmalar.
 Hafta 2Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma
 Hafta 3Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi
 Hafta 4Yer Görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması
 Hafta 5İlk eskizler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar
 Hafta 6Alternatif çözümlerin üretilmesi
 Hafta 7Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi
 Hafta 8Geliştirme aşaması
 Hafta 9Yarıyıl içi çalışması
 Hafta 10Yapısal sorunların aşılması
 Hafta 11Tesisat (su, eletrik, ısıtma, havalandırma, pis su açısından ve güvenlik açısından projenin gözden geçirilmesi
 Hafta 12Projenin kesitlerin ve cephelerin geliştirilmesi
 Hafta 13Projenin öçeğinin değiştirilmesi vetüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi
 Hafta 14Malzeme, renk ve doku tashileri
 Hafta 15Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Lawson, Bryan How designers think-the design process demystified. Oxford: Oxford UP. 1997.
2Rowe, Peter G. Design Thinking. Cambridge: MIT Press.1987.
3Schön, Donald A. (1983) The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. London: Temple Smith.
4Hiller, B., Leaman, A., The Architecture and Architecture", The Models and Systems in Architecture and Building, RIBA, Londra, 1975.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30/11/2023 8 40
Dönem sonu sınavı 16 25/01/2024 8 60
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 14 112
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Uygulama 4 14 56
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü270