|
MIM4005-3 | Mimari Proje - VII | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MIM3018-Mimari Proje - VI dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sonay ÇEVİK | Diğer Öğretim Üyesi | Mimarlık Bölümü ilgili öğretim üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimari tasarımın yarı-otonom bir disiplin olduğunu ortaya konur, tasarım genel kent tasarımının tamamlayıcı bir parçası olarak çözümlenir, ülke siyasalarına ve arsanın özelliklerine bağımlıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | mimarlık üzerine farklı düşünsel ve sanatsal argümanlar yapabilecekler. | 3 | 3,6 | ÖK - 2 : | ülke gerçekliklerini sorgulayabilecek ve Post-modern uyum politikaları konusunda bilgi sahibi olarak sorgulama yeteneği elde edecekler. | 3 | 3,6 | ÖK - 3 : | kentsel bağlamlarda yapı yapmanın gerektirdiği donanıma sahip olacak ve uygulamaya hazırlanmış olacaklar. | 3 | 3,6, | ÖK - 4 : | En geniş tasarım bağlamından olan enerji, ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramlarıyla tasarlamaya alışkanlık kazanmış olacaklar. | 3 | 3,6 | ÖK - 5 : | koruma ve onarma kavramları konusunda bilgilenmiş olacak ve bu durumlara karşı uygulamada hazırlıklı olacaklar. | 3 | 3,6 | ÖK - 6 : | kentsel dönüşüm projelerine hazırlıklı olacaklar. | 3 | 3,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrencinin artık belli bir yetkinlik düzeyinde olduğu kabul edilerek küresel düşünsel ve sanatsal tartışmalar, ülke gerçeklikleri, modern sonrası direniş politikaları ve bölgeci mimari tavırları tartışır düzeyde stüdyoya katılımları beklenir, projelerin bu kavramlar çerçevesinde ve kentsel bütünün bir parçası olduğu gerçeğiyle geliştirilmesi hedeftir. Bölge özelliklerine göre doğal enerji kaynaklarının denenmesi, sürdürülebilirlik esaslı özel projelerin geliştirilmesi, koruma imar planları kapsamında konuların ele alınması ve kentsel dönüşüm projeleri bu yarıyılın konusudur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje konularının duyurulması; örn bilgiler ve tartışmalar. | | Hafta 2 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma | | Hafta 3 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi | | Hafta 4 | Yer Görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması | | Hafta 5 | İlk eskizler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar | | Hafta 6 | Alternatif çözümlerin üretilmesi | | Hafta 7 | Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi | | Hafta 8 | Geliştirme aşaması | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışması | | Hafta 10 | Yapısal sorunların aşılması | | Hafta 11 | Tesisat (su, eletrik, ısıtma, havalandırma, pis su açısından ve güvenlik açısından projenin gözden geçirilmesi | | Hafta 12 | Projenin kesitlerin ve cephelerin geliştirilmesi | | Hafta 13 | Projenin öçeğinin değiştirilmesi vetüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi | | Hafta 14 | Malzeme, renk ve doku tashileri | | Hafta 15 | Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Lawson, Bryan How designers think-the design process demystified. Oxford: Oxford UP. 1997. | | 2 | Rowe, Peter G. Design Thinking. Cambridge: MIT Press.1987. | | 3 | Schön, Donald A. (1983) The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. London: Temple Smith. | | 4 | Hiller, B., Leaman, A., The Architecture and Architecture", The Models and Systems in Architecture and Building, RIBA, Londra, 1975. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 30/11/2023 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/01/2024 | 8 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|