|
MIM3040 | Sahne Sergileme ve Etkileşimli Mekan | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Duyular-mimarlık-hafıza ilişkisinin mekânsal deneyim açısından öneminin anlaşılması ve kavratılması. Bu alanda dünyada var olan önemli yapıların duyusal atmosfer üzerinden irdelenmesi. Aktarılan kuramsal bilgilerin ?mekân-duyusal deneyimleme? yöntemiyle alanda öğrenciler tarafından deneyimlenmesi ve deneyimlerin yorumlanması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Müze tasarımları ve sergileme kavramı ile ilgili bilgi edinecekler. | 1,2,3,6 | 1,2,3,6, | ÖK - 2 : | ?etkileşimli mekan? ve ?marka kimliği? kavramının tasarımlar üzerindeki uygulamalarını öğrenecekler. | 1,2,3,6 | 1,2,3,6, | ÖK - 3 : | Enstalasyon ve sahne tasarımı gibi ziyaretçi ile kısa süreli etkileşimler kuran mekânsal tasarımların nasıl yapılacağı ile ilgili bilgi edinecekler. | 1,2,3,6 | 1,2,3,6, | ÖK - 4 : | Bedensel etkileşimli mekân ilgili tasarımlar yapabilme yetisi kazanacaklar. | 1,2,3,6 | 1,2,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sahneleme ve sergileme nedir ve nasıl mekânları gerektirir. Müzelerdeki sergilemeler, enstalasyon çalışmaları, sahne ve podyum tasarımları üzerine mekan, konsept, malzeme ve deneyim anlamında inceleme ve örneklemeler. Sergilemedeki mekânsal kurguya dijitalleşmenin etkisi. Öğrenilen bilgileri "etkileşimli mekân" tanımlaması üzerinden bir proje tasarımına dönüştürme.
Açık sergileme alanları, enstalasyon çalışmaları, müzelerdeki sergilemeler, sahne ve podyum tasarımları aracılığı ile "beden etkileşimli mekan" kavramının irdelenmesi. Tarihsel süreç içerisinde sergileme ve sahne anlamında farklı alanlarda yer alan bu uygulamaların örneklenmesi. Aktarılan kuramsal bilgilerin "etkileşimli mekan" kavramı temel alınarak bir sahne ya da enstalasyon tasarımına dönüştürülmesi.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Amaç, Kapsam, İşleyiş ve Genel Giriş | | Hafta 2 | Sahne, Podyum, Gösteri Mekanları ve Marka Kimliği İlişkisi | | Hafta 3 | Açık ve Kapalı Sergi Mekânları | | Hafta 4 | Etkileşimli Mekân ve Algılama | | Hafta 5 | Dünya Üzerindeki Etkileşimli Mekân Örnekleri | | Hafta 6 | Enstalasyon Kavramı ve Örnekleri | | Hafta 7 | Dijital Sergileme ve Sahneleme Örnekleri | | Hafta 8 | Etkileşimli Müze Mekân Örnekleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yapılacak Maket, Sahne, Enstalasyon Uygulamasının Anlatımı ve Grupların Paylaştırılması | | Hafta 11 | Maket, Sahne ve Enstalasyon Uygulamaları | | Hafta 12 | Maket, Sahne ve Enstalasyon Uygulamaları Üzerine Tartışmalar | | Hafta 13 | Hazırlanan Ürünlerin Sergileme Yönteminin Gruplarca Belirlenmesi | | Hafta 14 | Sergileme Sunumlarının Yapılması | | Hafta 15 | Sunum Değerlendirilmeleri | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Güney A., Bilici E. 2022. Exhibition Design, Çizgi Publications | | 2 | Morgan M., Volz J. 2022. The Art of Scenic Design: A Practical Guide to the Creative Process, Bloomsbury Publishing | | |
1 | Wolf R.C. and Block D. 2013. Scene Design and Stage Lighting 10th Edition, Wadsworth | | 2 | Pam L. 2013. Stand Design and Exhibition, Literatür Publications.
| | 3 | Giannini, T., & Bowen, J. P. (2019). Museums and Digital Culture: New perspectives and research, Springer. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15.04.2024 | 2 | 50 | Kısa sınav | 1 | | 1 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 12.06.2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Arasınav için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 126 |
|