|
MIM3034 | Kentsel Kültürel Miras ve Koruma Planlaması | 2+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hamiyet ÖZEN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kültürel mirasın korunması konusunda geniş bir bakış açısı kazandırmak; kentsel dokuların korunması alanındaki teori, teknik ve yöntemleri tanıtmaktır. Koruma ve planlama sorunları ve çözüm önerileri, tarihi çevrede yeni yapılaşma konularında dünya ve ülkemizden örneklerle konuya odaklanmak. Kültürel mirasa konu olan değerlerin sürdürülebilir korunmasının sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel anlamda önem ve gerekliliğini kavratmaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kentsel Kültürel miras, kentsel koruma ve koruma planlarının hazırlanmasını öğrenecek | 4,5,6,7 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | Koruma amaçlı planlamanın nasıl yapılacağı ve aşamalarını öğrenebilecek. | 4,5,6,7 | 1,6, | ÖK - 3 : | Kentsel koruma ve kültürel miras konularında geniş bilgi birikime sahip olacak. | 4,5,6,7 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | Farklı kentsel koruma örnekleri üzerinden kentlerin kimlikleri ve sürdürülebilir planlanması konusunda beceri kazanacak. | 4,5,6,7 | 1,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kültürel mirasın yoğun olduğu kentsel alanların koruma planlarının oluşturulması, kentsel koruma kavramının tarihsel geçmişi, kentsel korumanın kavramsal çerçevesi, koruma yaklaşımları?yöntemleri, koruma alanları?korunan alanlar ve ulusal?uluslararası koruma mevzuatları, sit alanları, yenileme ve canlandırma kavramları ve ulusal?uluslararası koruma?yenileme projeleri üzerinde tartışmak. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders içeriğinin verilmesi ve tanışma
| | Hafta 2 | Kentsel kültürel miras kavramına girişi | | Hafta 3 | Somut ve somut olmayan miras kavramları | | Hafta 4 | Kentsel koruma kavramının gelişimi | | Hafta 5 | Kentsel korumanın yasal düzenlemeleri-ulusal ve uluslararası düzeyde | | Hafta 6 | Uluslararası tüzüklerde kentsel koruma (Venedik, Amsterdam bildirgesi) | | Hafta 7 | Tarihi yerleşmeler, sit alanları kavramı | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Sit alanlarının planlaması ve koruma amaçlı imar planı | | Hafta 10 | Koruma ve Kentsel korumanın sürdürülebilirliğinin örnekler üzerinden tartışılması | | Hafta 11 | Koruma amaçlı imar planlarında bütünleşik yaklaşımların incelenmesi | | Hafta 12 | Koruma planlarının ekonomik yönü ve yönetim planı (Turizm planlaması) | | Hafta 13 | Türkiye?den kentsel kültürel miras koruma örneklerinin tartışılması | | Hafta 14 | Dünya?dan örneklerin karşılaştırmalı incelenmesi | | Hafta 15 | Öğrenci sunuşları | | Hafta 16 | Öğrenci sunuşları | | |
1 | Kuban, D.(2000), ? Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama? , YEM Yayın, İstanbul. | | 2 | Kuban, D. (2001), Türkiye?de Kentsel Koruma: Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. | | 3 | Erder, C (1975)., Tarihi Çevre Bilinci: Tarihi Yapılar ve Çevrelerinin Değerlendirilmesi Gelişiminde Örnekleme, Orta Doğu Teknik Üniversitesi-Mimarlık Fakültesi, Yayın No.24, Ankara, | | |
1 | Kiper, P., H (2006). Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Tarihsel-Kültürel Değerlerinin Korunması, Sosyal Araştırmalar Vakfı (SAV). | | 2 | Aslanoğlu, R., A. (1998), Kent, Kültür ve Küreselleşme, ASA, Bursa, | | 3 | Lynch, K (2019 ), Kent İmgesi, İş bankası Kültür yayını, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 13 | 39 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 12 | 12 | Ödev | 2 | 12 | 24 | Dönem sonu sınavı | 6 | 10 | 60 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|