|
MIM2017 | Mimari Proje - III | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MIM1006-Mimari Proje - II dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İlkay ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mekanın yapısallığının öğrenciye aktarılması, yapı ve yapım sistemleri, ekonomik ve sağlam sistem seçimleri konusunda öğrencinin bilinçlendirilmesidir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | mimari tasarım kavramı hakkında bilgi sahibi olabilecekler. | 8 | 3,6 | ÖK - 2 : | mekan ve mimari strüktür kavramları hakkında fikir sahibi olabilecekler. | 8 | 3,6 | ÖK - 3 : | tasarımlarında sağlam ve ekonomik strüktür seçimleri konusunda bilgi sahibi olabilecekler. | 8 | 3,6 | ÖK - 4 : | mimari tasarımda form ve fonksiyon kavramlarını geliştirmiş olabilecekler. | 8 | 3,6 | ÖK - 5 : | mimari tasarım, mimari tasarım teknikleri, mimari strüktür, şehircilik ve mimarlık tarihi hakkında bilgi edinmiş olabilecekler. | 8 | 3,6 | ÖK - 6 : | mimari çizim ve maket tekniklerini öğrenmiş olabilecekler. | 8 | 3,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje konularının duyurulması; ön bilgiler ve tartışmalar | | Hafta 2 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma | | Hafta 3 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi | | Hafta 4 | Yer Görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması | | Hafta 5 | İlk eskizler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar | | Hafta 6 | Alternatif çözümlerin üretilmesi | | Hafta 7 | Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi | | Hafta 8 | Geliştirme aşaması | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Yapısal sorunların aşılması | | Hafta 11 | Tesisat (su elektrik, ısıtma, havalandırma, pis su açısından ve güvenlik açısından projenin gözden geçirilmesi | | Hafta 12 | Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi | | Hafta 13 | Projenin ölçeğini değiştirilmesi ve tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi | | Hafta 14 | Malzeme, renk ve doku tashileri | | Hafta 15 | Sunum yöntem ve teknikelri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Kuban, D., Mimarlık Kavramları, Yem Yayın, İstanbul, 1990. | | 2 | Lang, J., "Theoris of Perception and Formal Design", Designing For Human Behavior, Lang, J., Burnette,C., Molesk, W., Vachon, D. (Der.), Dowden,Hutchinson and Ross, Pa., 1974, pp:98-111. | | 3 | Appleyard, D., "Why Buildings are Known: A Predictive Tool for Architects and Planners", Environment and Behavior, Vol. 1, No: 2, pp: 23-39. | | 4 | Grassi, G., An Opinion on Architectural Education, A.C.S.A Conference, Hollanda, 1992, pp:13-24 | | 5 | Rapoport, A., Kültür Mimarlık Tasarım, Yapı Endüstri Merkezi, Yapı Yayın-105, Çeviri: Selçuk Batur, İstanbul, 2004. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2024 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2024 | 8 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|