|
MIM2035 | Mimari Formda Boşluk | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uygulama, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nilgün KULOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimari formun anlaşılması, formda oluşturulan boşlukların işlevsel ve düşünsel boyutlarının kavranması. Çeşitli form örnekleri üzerinden formu anlamak, boşluğu sınıflandırabilmek ve yorum yapabilmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Formun ve formdaki boşluğun tarih içindeki önemini kavrayacaklar.
| 3 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | Formda oluşturulan boşlukları sınıflandırabilecekler. | 3 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | Boşlukların işlevsel ve düşünsel boyutlarını öğrenecekler. | 3 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | Formda oluşturulmuş boşluk örnekleri üzerinde yorum yapabileceklerdir. | 3 | 1,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Form ve boşluk kavramlarının anlaşılması. Mimari formda yaratılacak boşlukların tartışılması. Örnekler üzerinden analiz ve yorumlar yapılarak sunumlar hazırlanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse Giriş: Amaç, Kapsam ve İşleyişin Tartışılması | | Hafta 2 | Mekân, Form, Boşluk Kavramları | | Hafta 3 | Mimari Formda Boşluklar | | Hafta 4 | İşlevsel Boşluklar (Giriş, Köşe, Balkon / Teras, Galeri / Avlu / Atriyum, Yüzey, Geçiş / Sirkülasyon) | | Hafta 5 | Düşünsel Boşluklar (Görsel, Kavramsal, Heykelsi/Anıtsal, Algısal) | | Hafta 6 | İşlevsel Boşluk Örnekleri Üzerinden Tartışmalar
| | Hafta 7 | Düşünsel Boşluk Örnekleri Üzerinden Tartışmalar | | Hafta 8 | İşlevsel ve Düşünsel Boşluk Örnekleri Üzerinden Tartışmalar | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Öğrenci Sunumları: İşlevsel Boşluklar | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları: İşlevsel Boşluklar | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları: İşlevsel Boşluklar | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları: Düşünsel Boşluklar
| | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları: Düşünsel Boşluklar
| | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları: Düşünsel Boşluklar
| | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Ching, F.D., 2004. Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen, YEM Yayın, İstanbul. | | 2 | İnceoğlu M., 2004. İnceoğlu N., Mimarlıkta Söylem, Kuram ve Uygulama, Tasarım YayınGrubu, İstanbul. | | 3 | Kortan, E., 1992. Mimarlıkta Teori ve Form, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Ankara. | | |
1 | Onat, E., 1995, Mimarlık, Form ve Geometri, YEM Yayın, İstanbul. | | 2 | Jencks,C., 1997. Theories and Manifestoes, Academy Editions, London. | | 3 | Zevi, B., 1990. Mimariyi Görmeyi Öğrenmek, çev. H. D. Divanlıoglu, Birsen Yayınevi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 10 11 12 | 02/11/2024 09/11/2024 16/11/2024 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|