|
JLJ4013 | Volkanoloji | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Faruk AYDİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin ana amacı, Dünyanın en önemli doğa olaylarından biri olan volkanik faaliyetlerin nasıl, nerede, neden ve ne zaman gerçekleştiğini öğretmek ve bunların yaşam ve çevre üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini göstermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Volkanolojiye giriş, Yeryuvarının başlıca yapısal, mineralojik ve kimyasal özellikleri, Magmanın fiziko-kimyasal özellikleri, oluşumu ve türleri, Plaka tektoniği ve volkanzima ilişkisi, Fiziksel ve dinamik volkanizma, Volkanik yapılar; polijenetik ve monojenetik volkanlar, kalderalar, Patlama dinamiğine ve tipine göre volkanik faaliyetler, Volkanik ürünler; lav ürünleri, piroklastik çökeller ve gazlar. Dünya'dan örnek volkanlar; Mt. St. Helen (Amerika), Yellowstone (Amerika), Mt. Vezüv (İtalya), Krakatoa (Endonezya), Hawaii volkanik bölgesi (Pasifik Okyanusu), Türkiye'nin önemli volkanları; Ağrı Dağı, Hasandağı, Erciyes, Süphan, Nemrut, Tendürek, Kapadokya ve Kula volkanik bölgeleri. Öğrenci ödev sunumları. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|