|
YZT2009 | Simülasyon ve Modelleme | 2+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Elif ARAS | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin bireysel ve profesyonel yaşamlarında etkili iletişim kurma ve başarılı sunum yapma becerilerini geliştirmektir. Bu ders, sözlü ve yazılı iletişim stratejilerini, beden dilini doğru kullanmayı, dinleyici analizi yapmayı ve ikna edici sunumlar hazırlamayı öğretmeyi hedefler. Ayrıca, öğrencilerin iletişim engellerini aşmalarına, özgüvenlerini artırmalarına ve profesyonel ortamlarda kendilerini etkili bir şekilde ifade etmelerine katkı sağlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mesleki alanda kurallarına uygun rapor yazma | 2,3,4,5 | | ÖK - 2 : | Etkili sunum yapma becerisi edinme | 1,2,6 | | ÖK - 3 : | Etkili iletişim kurma becerisi edinme | 1,2,6 | | ÖK - 4 : | Derstten elde ettiği bilgileri meslek hayatında kullanma | 1,2,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sunum hazırlama çalışmasında, hedef kitle analizi, içerik ağacı oluşturma, içerik tasa- rımı, doğru sunum teknikleri ve doğru iletişim ile aktarılmak istenen mesajların doğru bir şekilde karşı tarafa aktarılmasını sağlama becerileri geliştirmeyi amaçlar, etkili sunum hazırlama teknikleri ile bir sunumda yer alması gereken unsurlar açıklanır |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimsel-teknik yazı çeşitleri, yazılı ve sözel sunumun önemi | | Hafta 2 | Proje rapor süreci, bilimsel proje ve raporlama | | Hafta 3 | Rapor türleri, rapor yazım etiği | | Hafta 4 | Rapor yazımının planlanması, rapor yazım klavuzu | | Hafta 5 | Rapor yazarken dikkat edilecek konular
| | Hafta 6 | Raporların şekil ve içeriği | | Hafta 7 | Rapor bölümleri | | Hafta 8 | Etkili sunum tekniklerinin gerekçesi ve önemi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Sözlü sunuma hazırlanma | | Hafta 11 | İyi bir sunum yapmanın yol haritası | | Hafta 12 | Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar | | Hafta 13 | Yapılmaması gereken davranışlar | | Hafta 14 | Dikkat ve ilgiyi canlı tutma teknikleri | | Hafta 15 | Dinleyici odaklı Sunumlar | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Öğretim elemanı ders sunum notları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 15 | 15 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 15 | 15 | Arasınav için hazırlık | 1 | 15 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 15 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 62 |
|