|
GOC5630 | Göç ve Dijital Dönüşüm | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; giderek daha dijital hale gelen dünyada göç ve göçmenlerin çevrimiçi bilgi edinme davranışları, hükümetlerin yeni teknolojilerle göçmenleri kontrol etme politikaları ve göç süreçleri ile göçün geleceğini anlamak için yeni veri kaynaklarının araştırılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Göç, dijitalleşme, kültür ve sosyal ağlar hakkında temel kavramları öğrenir | 1 | 1, | ÖK - 2 : | göç ve dijitalleşme ekseninde dünyadaki örnek uygulamaları öğrenir | 4 | 1, | ÖK - 3 : | Dijitalleşmenin göç pratiklerini nasıl şekillendirdiğini öğrenir | 9 | 1, | ÖK - 4 : | Göçün dijitalleşmesi ve veri kaynaklarının kullanımını öğrenerek yorum ve çözüm önerileri yapmayı öğrenir. | 10 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında dijitalleşme yeni fırsatlar sunarken aynı zamanda veri koruma, mahremiyet ve etik hakkında yeni soruları da gündeme getiriyor ve hızla göç alanını dönüştürdüğü öğrenilecektir. Göçün dijitalleşmesi ve veri kaynaklarının kullanımı ders kapsamında öğrencilere aktarılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Toplumsal Değişim ve Dijitalleşme | | Hafta 2 | Dijitalleşme Yönelimleri | | Hafta 3 | Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm | | Hafta 4 | Göçün Dijitalleşmesi | | Hafta 5 | Fiziksel Mesafe Çağında Dijitalleşmenin Gücü | | Hafta 6 | Göç Senaryoları ve Tahminler | | Hafta 7 | Avrupa Göç Ağı | | Hafta 8 | Dijitalleşme ve Verilerin Korunması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Dijitalleşme ve Mahremiyet | | Hafta 11 | Göç Politikaları ve Dijital Kontrol | | Hafta 12 | Büyük Veri ve Göçmen Anlaşmaları | | Hafta 13 | İletişimin Dijitalleşmesi ve Göçmen Hareketliliği | | Hafta 14 | Blockchain Teknolojisi ve Dijital Kayıt | | Hafta 15 | Dijitalleşme, Göç ve Çalışmanın Geleceği | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 30/04/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|