|
GOC5620 | Sömürgecilik, Kültürel Çeşitlilik ve İnsan Hakları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Sömürgecilik şimdi ve geçmişte nasıl insan hakları sorunları yarattı? Ve serbest piyasa, sanayicilik ve devlet egemenliği açısından sömürgeciliğin rolü nedir? Tüm bu sorular üzerinden dünyadan yerinden edilen, terör ve savaş gibi uluslararası sorunları tartışmak ve dün-bugün ilişkisini kurarak tarihsel ve sosyolojik analiz yapmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Göç, sömürgecilik, kültür ve uluslararası kurumlar hakkında temel kavramları öğrenir | 1 | | ÖK - 2 : | Göç, sömürgecilik tarihi ve insan hakları ekseninde kavramları yorumlamayı öğrenir | 4,12 | | ÖK - 3 : | Dünyadaki sömürgecilik örneklerini, aktörlerini ve süreçlerini öğrenir | 7,13 | | ÖK - 4 : | Göç, sömürgecilik ve devletler ekseninde önemli kişilerin teorileri ile yorum ve çözüm önerileri yapmayı öğrenir. | 1,12 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında sömürgecilik, sömürgeciliğin tarihsel süreci, sömürgecilik örnekleri, insan hakları ekseninde göçün değerlendirilmesi sağlanılacaktır. Konu ile ilgili örnekler verilerek analizler yapılacak ve kaynaklar sunulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sömürgecilik, Kültür Ve Insan Hakları Kavramları | | Hafta 2 | Sömürgeciliği Ortaya Çıkaran Tarihsel Koşullar | | Hafta 3 | Sömürgecilik Faaliyetleri | | Hafta 4 | Sömürgecilik Ve Çok Kültürlülük | | Hafta 5 | Aimé Césaire, Frantz Fanon Ve Hannah Arendt?in Düşünceleri | | Hafta 6 | Giorgio Agamben Ve Judith Butler Düşünceleri | | Hafta 7 | İlk Avrupa Sömürgeciliği | | Hafta 8 | İlk Sömürgecilikte Şirketlerin Rolü | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İnsan Hakları Ve Politik Gelişmeler | | Hafta 11 | Azınlıklar, Mülteciler Ve Göçmen Hakları | | Hafta 12 | Azınlıklar, Mülteciler Ve Göçmen Hakları | | Hafta 13 | Fransa?nın Kuzey Afrika Sömürüsü | | Hafta 14 | İngiltere?nin Hindistan Sömürüsü | | Hafta 15 | Avrupa Ve Orta Doğu'da Mültecilerin Yaratılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Osterhammel, Jürgen ve Jansen, Jan. 2023; Sömürgecilik, Tarihi, Biçimleri ve Sonuçları, Runik Kitap, İstanbul. | | 2 | Gençoğlu, Halim. 2024. Batı Afrika'nın talanı, Afrika tarihinde sömürgecilik ve soykırımlar, Kronik Kitap, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 30/04/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|