|
GOC5600 | Türkiye?den AB Ülkelerine İşgücü Göçü | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Türkiye?den AB ülkelerine işgücü göçünün tarihsel sürecini, ortaya çıkış sebep ve sonuçlarını öğrencilerle beraber analiz ederken göç edilen ülkelerde işgücü piyasalarına uyumlarını ve sosyal hayatlarına dair analizleri genel kuramlar çerçevesinde ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Göç ve AB ülkelerindeki örnekleri hakkında temel kavramları öğrenir | 1,12 | 1, | ÖK - 2 : | Göç, uyum ve işgücü ekseninde politikaları yorumlamayı öğrenir | 4,11 | 1, | ÖK - 3 : | Göçmenler ve asimilasyon üzerine örnekleri öğrenir | 1,3,6,11 | 1, | ÖK - 4 : | Politikalar, göç ve çeşitlilik ekseninde yorum ve çözüm önerileri yapmayı öğrenir. | 1,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında göç olgusu, göçün AB ülkelerindeki tezahürleri, politikalar, uyum ve asimilasyon gibi kavramlar üzerinden analizler yapılacak ve kaynaklar sunulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Temel Kavramlar | | Hafta 2 | Alan ve Yöntem | | Hafta 3 | Göç Olgusu ve Kuramları | | Hafta 4 | Göç Türleri ve İşgücü Göçü | | Hafta 5 | Türkiye?nin İşgücü Göçü Vermesinin Nedenleri | | Hafta 6 | Ülke Analizi; Almanya | | Hafta 7 | Ülke Analizi; Avusturya | | Hafta 8 | Ülke Analizi; Fransa ve Birleşik Krallık | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Ülke Analizi; Benelux Devletleri | | Hafta 11 | AB?nin Göç Politikaları ve Göçmen Karşıtlığı | | Hafta 12 | Göçmenlerin Bulundukları Toplumlara Uyumu ve Sorunlar | | Hafta 13 | Göçmenler ve İşgücü Piyasaları | | Hafta 14 | Göçmenlerin Sosyal Sorunları | | Hafta 15 | Uyum ve Asimilasyon | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Nohl, Arnd-Michael, Schittenhelm, Karin, Schmintke, Oliver ve Weib, Anja. 2011; Göç ve Kültürel Sermaye Türkiye, Almanya, Kanada ve Büyük Britanya'da Yüksek Vasıflı Göçmenler, Kitap Yayınevi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 02/05/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|