|
GOC5590 | Göç ve Kalkınma | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; göç ve çeşitli kalkınma konuları arasında bağlantı kurmaya çalışan göç çalışmalarına bir giriş yapmaktadır. Disiplinler arası bir yaklaşım benimsenen bu derste, öğrencilere göç ve kalkınmanın nasıl kesiştiğine dair geniş bir fikir verme hedeflenmektedir. Ayrıca, bir vaka çalışmasının araştırma projesi, tasarımı ve hazırlanması üzerinden öğrencilerin konuyla aktif olarak ilgilenmesi sağlanacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Göç ve kalkınma hakkında temel kavramları öğrenir | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Göç ve kalkınma ekseninde politikaları yorumlamayı öğrenir | 4,8 | 1, | ÖK - 3 : |
Kentlere göçmen kalkınması üzerine örnekleri öğrenir
| 8,13 | 1, | ÖK - 4 : | Vaka çalışması ile birlikte araştırma yapmayı öğrenir. | 5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında göç, kalkınma, göçmen girişimciliği ve ekonomik kalkınmada göçmenlerin rolleri üzerine analizler yapılacak ve kaynaklar sunulacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Temel Kavramlar | | Hafta 2 | Göç Eğilimleri, Teorileri ve Hakları | | Hafta 3 | Göç ve Siyaset Bilimi | | Hafta 4 | Karma Göç: Türkiye'deki Afgan ve Pakistanlı Mülteciler | | Hafta 5 | Ekonomi ve Göç | | Hafta 6 | Türkiye'den İşçi Göçleri | | Hafta 7 | Göç Çalışmalarında Araştırma Metodolojileri | | Hafta 8 | Araştırma Projesi: Vaka Çalışması için Araştırma Önerisi Sunumları-1 | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kırsaldan Kente Göç ve Kalkınma: Türkiye Örneği | | Hafta 11 | Kültürel Coğrafya, Göç ve Kalkınma İlişkisi | | Hafta 12 | Zorunlu Göç: Türkiye?de Suriyeli Mülteciler ve Göçmen Mahalleleri | | Hafta 13 | Diasporalar ve Tersine Göçler: Hindistan Örneği | | Hafta 14 | Kadınlar, Çocuklar, Göç ve Kalkınma | | Hafta 15 | Göç ve Kalkınma İlişkisi: Paralellikler ve Zıtlıklar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Skeldon, Ronald. 1997; Migration and development, Routledge, UK | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 28/04/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|