|
GOC5540 | Örgütlerde Çeşitlilik Yönetimi ve Göçmen Uyumu | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; çeşitlilik (cinsiyet, etnisite, din vb.) ve göçmen işgücünün önemini ve örgütler üzerindeki etkilerini anlamak, çok kültürlü örgüt ortamında etkili iletişim, çatışma yönetimi ve işbirliği sağlama yöntemlerini öğrenmek, çeşitlilik yönetiminde örgüt kültürünün önemini anlamak, olumlu ve destekleyici bir örgüt kültürü geliştirmenin önemini anlamak, çeşitliliği etkili bir şekilde yönetmenin getirdiği yararları (yenilikçilik, yaratıcılık, esneklik vb.) kavramak, göçmenlerin örgüte uyum sürecinde karşılaştıkları zorlukları anlamak, göçmenlerin örgüte uyumuna yönelik politika ve uygulamaları öğrenmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Örgütlerdeki çeşitlilik kavramını öğrenir | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Stereotipler, önyargılar ve toksik tutumlar yorumlamayı öğrenir | 8 | 1, | ÖK - 3 : | Örgütlerin ve göçmenlerin uyumunda temel dinamikleri, özellikleri ve işlevleri öğrenir | 1,12 | 1, | ÖK - 4 : | Örgütlerde etkili iletişim, çatışma yönetimi ve iş birliği sağlama örnekleri öğrenir ve yorumlar | 6 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında çeşitlilik (cinsiyet, etnisite, din vb.) ve göçmen işgücünün önemini ve örgütler üzerindeki etkilerini anlamak için ilgili literatür ve örnekler sunulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Örgütlerde Çeşitlilik Kavramı Ve Çeşitlilik Türleri | | Hafta 2 | Örgütlerde Çeşitlilik Yönetiminin Önemi | | Hafta 3 | Örgütlerde Etnik Çeşitlilik Ve Kültürlerarası Farklılıklar | | Hafta 4 | Kültürel Beklentiler Ve İletişim | | Hafta 5 | Çeşitlilik Yönetiminde Örgüt Kültürünün Önemi | | Hafta 6 | Destekleyici Örgüt İklimi Ve Önemi | | Hafta 7 | Örgütlerde Çeşitliliği Kullanmak | | Hafta 8 | Uyum Kavramı Ve Örgütlerde Uyumun Önemi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Örgütlerde Uyum Süreci Ve Dinamikleri | | Hafta 11 | Göçmenlerin Örgüte Uyum Süreci Ve Sorunları | | Hafta 12 | Stereotipler, Önyargılar Ve Toksik Tutumlar | | Hafta 13 | Örgütlerde Etkili İletişim, Çatışma Yönetimi Ve İş Birliği Sağlama | | Hafta 14 | Göçmenlerin Örgüte Uyumunda Politika Ve Uygulamalar | | Hafta 15 | Göçmen Çalışan Vaka Çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 30/04/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|