|
GOC5530 | Eğitimde Göçmenler ve Mülteciler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; başta Avrupa ülkelerinde olmak üzere son yıllarda göç alan ülkelerde göçmenlere ve mültecilere yönelik sunulan eğitim uygulamalarını incelemektir. Bu sayede Türkiye için yeni ve faydalı fikirler üretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Avrupa?da göçmenlere uygulanan eğitim ve dil politikalarını değerlendirmeyi öğrenir | 1,9 | 1, | ÖK - 2 : | Göçmen ve mültecilere yönelik eğitim politikalarını yorumlamayı öğrenir | 10,13 | 1, | ÖK - 3 : | Göçmenler ve eğitimdeki sosyal uyumları öğrenir | 1,3,9,10 | 1, | ÖK - 4 : | Türkiye için yeni uygulama örnekleri öğrenir | 9,12 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında Avrupa ve diğer ülkeler olmak üzere en çok göçmen ve mülteci nüfusa sahip ülkelerdeki, program uygulamaları, materyal geliştirme çalışmaları, öğretmen yetiştirme ve idari yapılanmaları gibi durumlar incelenecek ve farklı uygulamalar gözler önüne serilecektir |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel Kavramların Açıklanması | | Hafta 2 | Uluslararası Göçün Sebepleri | | Hafta 3 | Göç Türleri ve Teorileri | | Hafta 4 | Avrupa?da Göçmenlere Uygulanan Eğitim ve Dil Politikaları | | Hafta 5 | AB?nin Göç Politikası | | Hafta 6 | Diğer Ülkelerin Göç Politikaları | | Hafta 7 | AB?nin Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Politikası | | Hafta 8 | Diğer Ülkelerin Göç Politikaları Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Politikası | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-I | | Hafta 11 | Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-II | | Hafta 12 | Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-III | | Hafta 13 | Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-IV | | Hafta 14 | Türkiye Cumhuriyeti?nin Göç Politikası ve Eğitim Politikası | | Hafta 15 | Türkiye İçin Yeni Uygulama Örnekleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Demir, Rıdvan (Ed). Çeşitli açılardan göç ve eğitim. İksad yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 01/05/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|