Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
GÖÇ ÇALIŞMALARI (YL) (TEZLİ)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/sbegoccalismalari
Tel: +90 0462 +90 462 377 37 97
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI / GÖÇ ÇALIŞMALARI (YL) (TEZLİ)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

GOC5530Eğitimde Göçmenler ve Mülteciler3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüGÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; başta Avrupa ülkelerinde olmak üzere son yıllarda göç alan ülkelerde göçmenlere ve mültecilere yönelik sunulan eğitim uygulamalarını incelemektir. Bu sayede Türkiye için yeni ve faydalı fikirler üretmeyi amaçlamaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Avrupa?da göçmenlere uygulanan eğitim ve dil politikalarını değerlendirmeyi öğrenir1,91,
ÖK - 2 : Göçmen ve mültecilere yönelik eğitim politikalarını yorumlamayı öğrenir10,131,
ÖK - 3 : Göçmenler ve eğitimdeki sosyal uyumları öğrenir1,3,9,101,
ÖK - 4 : Türkiye için yeni uygulama örnekleri öğrenir9,121,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında Avrupa ve diğer ülkeler olmak üzere en çok göçmen ve mülteci nüfusa sahip ülkelerdeki, program uygulamaları, materyal geliştirme çalışmaları, öğretmen yetiştirme ve idari yapılanmaları gibi durumlar incelenecek ve farklı uygulamalar gözler önüne serilecektir
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Temel Kavramların Açıklanması
 Hafta 2Uluslararası Göçün Sebepleri
 Hafta 3Göç Türleri ve Teorileri
 Hafta 4Avrupa?da Göçmenlere Uygulanan Eğitim ve Dil Politikaları
 Hafta 5AB?nin Göç Politikası
 Hafta 6Diğer Ülkelerin Göç Politikaları
 Hafta 7AB?nin Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Politikası
 Hafta 8Diğer Ülkelerin Göç Politikaları Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Politikası
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-I
 Hafta 11Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-II
 Hafta 12Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-III
 Hafta 13Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Uygulamaları-IV
 Hafta 14Türkiye Cumhuriyeti?nin Göç Politikası ve Eğitim Politikası
 Hafta 15Türkiye İçin Yeni Uygulama Örnekleri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Demir, Rıdvan (Ed). Çeşitli açılardan göç ve eğitim. İksad yayınları, Ankara.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15/04/2025 2 30
Yıl içi çalışma 13 01/05/2025 1 20
Dönem sonu sınavı 16 10/06/2025 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü225