|
GOC5520 | Göçmen Dinî Azınlıklar ve Sosyal Hareketler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram SEVİNÇ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; ulus aşırı ve küresel demografik hareketliliğin öne çıkardığı göçmen haklarına dair sosyal hareketleri ve ülke siyasetlerinin uyum mekanizmaları bağlamındaki etkileşim sistematiğini yakın dönem ve günce örnekler üzerinden tartışmak ve göçmen birey ve gruplarının yaşam koşullarını ve politik topluma dahil olma usullerini dini kimlikleri ve azınlık konumları bağlamında irdeleyerek akışkan modern dünyanın dini gruplarının sergilediği sosyal hareketlere dair sosyografilerle meselenin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Küreselleşme ve dini azınlıkları sosyal politikalar ekseninde değerlendirmeyi öğrenir | 1,9 | 1, | ÖK - 2 : | Göç ve güvenlik ekseninde hareketlilikleri yorumlamayı öğrenir | 4,9,11 | 1,3, | ÖK - 3 : | Göç siyaseti ve sosyal eşitsizlikleri öğrenerek yorumlayabilir | 1,4,9 | 1,3, | ÖK - 4 : | Ulus aşırı dini azınlık hareketlerinin nedenleri ve sonuçlarını öğrenir | 1,4,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında güncel tartışmalar üzerinden göçmen birey ve gruplarının yaşam koşullarını ve politik topluma dahil olma usullerini dini kimlikleri ve azınlık konumları bağlamında irdeleyerek akışkan modern dünyanın dini gruplarının sergilediği sosyal hareketlere dair analizler ve örnekler sunulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Küreselleşme ve Dini Azınlıklar
| | Hafta 2 | Uluslararası Göç ve Dini Kimlikler
| | Hafta 3 | Sosyal Hareketler ve Haklar
| | Hafta 4 | Batı?da Dini Azınlık Hareketleri
| | Hafta 5 | Göç ve Güvenlik Politikaları
| | Hafta 6 | Hristiyan Azınlıklar ve Sosyal Hareketler | | Hafta 7 | Müslüman Azınlıklar ve Sosyal Hareketler
| | Hafta 8 | ABD?de Dini Azınlık Hareketleri | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Göç Siyaseti ve Sosyal Eşitsizlik
| | Hafta 11 | Çeşitlilik ve Sosyal Haklar
| | Hafta 12 | Göçmen Dini Azınlıklar ve Vatandaşlık | | Hafta 13 | Göç ve Entegrasyon
| | Hafta 14 | Göçmen Hakları Hareketi
| | Hafta 15 | Ulus aşırı Dini Azınlık Hareketleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2025 | | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 2025 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2025 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|