|
GOC5130 | Göç ve Kültürel Uyum | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; göçmen birey ve grupların hedef ülkeye vardıktan sonra ev sahibi toplumun kültürel yapısında nasıl bir konum edindikleri, kendilerine karşı ne tür tutumların sergilendiğini ve farklı toplumsal ve kültürel yapıların uyum modellerinin neler olduğu bilgisinin öğrenciye aktarılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Modern dünyada göç ve göçmen tipolojileri temel kavramlar ile öğrenecektir | | | ÖK - 2 : | Göçün kent hayatında tezahürlerini öğrenir | | | ÖK - 3 : | Göç ve azınlık hareketlerinin belirleyici unsurları öğrenir
| | | ÖK - 4 : | Göçmenler için toplumsala dahil olmanın engellerinin neler olduğu analiz etmeyi öğrenir ve çözüm önerileri sunar
| | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında kent hayatında göçmen olmak ve yabancı ve göçmenlerin uyum sürecinde yaşadıkları avantajlı ve dezavantajlı olma durumlarında dezavantajlı ve hassas gruplar üzerinden incelenecektir. İlgili literatür ve örnekler ekseninde öğrencilere ders içeriği sunulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Temel Kavramları
| | Hafta 2 | Kültür ve Faillik Sistemleri
| | Hafta 3 | Kimlik ve Kültür | | Hafta 4 | Kültürel Kuramlar | | Hafta 5 | Göç ve Kimlik Türleri
| | Hafta 6 | Sosyo-Kültürel Değişme ve Göç | | Hafta 7 | Ulus-Devlet ve Kültürel Uyum
| | Hafta 8 | Küreselleşme ve Çokkültürlülük | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Kültürel Uyum Modelleri
| | Hafta 11 | Kültürel Uyum Modelleri II | | Hafta 12 | Kültürel Uyum Modelleri III | | Hafta 13 | Kültürel Uyum Sorunları ve Çözüm Önerileri | | Hafta 14 |
Küreselleşme ve Model Tartışmaları | | Hafta 15 |
Türkiye?de Kültürel Uyum Sistemi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 2025 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|