|
GOC5090 | Göç, Kadın ve Aile | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; göç olgusunun bireylerin aile içindeki rollerine ve onları biçimlendiren bağlamlara göre nasıl şekillendiğini kavramsal ve pratik veriler düzeyinde bütüncül bir bakış açısı sunacak şekilde kavratılmasıdır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Göçün tarihsel süreçlerinde aktörleri temel tanımları ile kavrar
| | | ÖK - 2 : | Göçün demografik akışkanlık ve kent hayatını nasıl şekillendirdiğini öğrenir | | | ÖK - 3 : | Göç ve aile bireylerinin rollerini belirleyici unsurları öğrenir
| | | ÖK - 4 : | Türkiye?de göç, kadın ve aile ekseninde yaşanan göç süreçlerini ve nedenlerini öğrenir | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında göç, aile ve kadın ilgili kuramların sunduğu perspektifle ve göç çalışmalarının disiplinler arası niteliğine dayanılarak eleştirel ve bütüncül bir perspektif kazandırılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Göç ve Aile | | Hafta 2 | Göçün Tarihsel Süreçlerinde Aktörler | | Hafta 3 | Göçün Küreselleşmesi | | Hafta 4 | İşçi Göçü ve Aile
| | Hafta 5 | Göçün Feminizasyonu
| | Hafta 6 | Demografik Akışkanlık ve Kent | | Hafta 7 | Göç ve Aile Bireylerinin Rolleri | | Hafta 8 | Aile Birleşmesi ve Göç | | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Evlilik ve Göç Ağı
| | Hafta 11 | Göç ve Biyografik Nitelikler
| | Hafta 12 | Göç Türleri ve Aile | | Hafta 13 | Politik Sistemler ve Göç | | Hafta 14 | Türkiye?de Göçmen Kimliği
| | Hafta 15 | Türkiye?de Göç, Kadın ve Aile | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 2025 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|