Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
GÖÇ ÇALIŞMALARI (YL) (TEZLİ)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/sbegoccalismalari
Tel: +90 0462 +90 462 377 37 97
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI / GÖÇ ÇALIŞMALARI (YL) (TEZLİ)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

GOC5060Göç Teorileri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüGÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; öğrencilere göç kavramı ve farklı göç tanımları ile göçün tarihçesi ve göçle ilgili teorik yaklaşımların neler olduğunu tanıtmayı amaçlamaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Göç ve göçmenlik olgusunu temel tanımları ile kavrar
ÖK - 2 : Göç kuramları ve göç hareketleri üzerine derinlemesine okumalar ile bu hareketliliğin nedenlerini ve sonıuçlarını öğrenir
ÖK - 3 : Göçmenlerin göç etme sürecinde belirleyici unsurları öğrenir
ÖK - 4 : Göçmenleri etkileyen faktörleri teoriler ekseninde analiz edebilme kazanımı elde eder.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu kapsamda öncelikle göç konusunda farklı görüşlerin ortaya çıkmasına zeFmin hazırlayan etmenlerin neler olduğu tartışıldıktan sonra farklı disiplinlerin göçe bakışı ve göçün belirleyicilerine yer verilecektir. Göçün arkasında yatan coğrafi, sosyolojik ve demografik etmenlerin neler olduğu Ravenstein, Zipf, Lee, itme-çekme, Stouffer Kesişen Fırsatlar teorileri kapsamında irdelenecektir. Ayrıca iktisatçıların göç konusundaki görüşleri; Neoklasik göç teorileri, göçün yeni ekonomi teorisi ve ikili işgücü piyasası teorisi kullanılarak tartışılacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Göç Kavramı
 Hafta 2Göçün Tarihçesi
 Hafta 3Göçün Belirleyicileri
 Hafta 4Dünyada Uluslararası Göçlerin Boyutu
 Hafta 5Uluslararası Göç Teorileri
 Hafta 6Ravensteni?ın Göç Teorisi
 Hafta 7Zipf GöçTeorisi
 Hafta 8Lee İtme-Çekme Teorisi
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Stouffer Kesişen Fırsatlar Teorisi
 Hafta 11Petersen Göç Sınıflandırma Teorisi
 Hafta 12Göçle İlgili Ekonomik Teoriler
 Hafta 13Neoklasik Göç Teorisi
 Hafta 14Göçün Yeni Ekonomi Teorisi
 Hafta 15İkili İşgücü Piyasası Teorisi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2025 2 30
Yıl içi çalışma 12 2025 2 20
Dönem sonu sınavı 16 2025 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü225