|
GOC5060 | Göç Teorileri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÖÇ ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere göç kavramı ve farklı göç tanımları ile göçün tarihçesi ve göçle ilgili teorik yaklaşımların neler olduğunu tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Göç ve göçmenlik olgusunu temel tanımları ile kavrar | | | ÖK - 2 : | Göç kuramları ve göç hareketleri üzerine derinlemesine okumalar ile bu hareketliliğin nedenlerini ve sonıuçlarını öğrenir | | | ÖK - 3 : | Göçmenlerin göç etme sürecinde belirleyici unsurları öğrenir | | | ÖK - 4 : | Göçmenleri etkileyen faktörleri teoriler ekseninde analiz edebilme kazanımı elde eder. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu kapsamda öncelikle göç konusunda farklı görüşlerin ortaya çıkmasına zeFmin hazırlayan etmenlerin neler olduğu tartışıldıktan sonra farklı disiplinlerin göçe bakışı ve göçün belirleyicilerine yer verilecektir. Göçün arkasında yatan coğrafi, sosyolojik ve demografik etmenlerin neler olduğu Ravenstein, Zipf, Lee, itme-çekme, Stouffer Kesişen Fırsatlar teorileri kapsamında irdelenecektir. Ayrıca iktisatçıların göç konusundaki görüşleri; Neoklasik göç teorileri, göçün yeni ekonomi teorisi ve ikili işgücü piyasası teorisi kullanılarak tartışılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Göç Kavramı
| | Hafta 2 | Göçün Tarihçesi
| | Hafta 3 | Göçün Belirleyicileri
| | Hafta 4 | Dünyada Uluslararası Göçlerin Boyutu | | Hafta 5 | Uluslararası Göç Teorileri
| | Hafta 6 | Ravensteni?ın Göç Teorisi
| | Hafta 7 | Zipf GöçTeorisi
| | Hafta 8 | Lee İtme-Çekme Teorisi
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Stouffer Kesişen Fırsatlar Teorisi
| | Hafta 11 | Petersen Göç Sınıflandırma Teorisi
| | Hafta 12 | Göçle İlgili Ekonomik Teoriler
| | Hafta 13 | Neoklasik Göç Teorisi
| | Hafta 14 | Göçün Yeni Ekonomi Teorisi
| | Hafta 15 | İkili İşgücü Piyasası Teorisi
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2025 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 2025 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|