|
FTR2006 | Egzersiz Fizyolojisi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Murat EMİRZEOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, egzersiz sırasında oluşan fizyolojik cevapları ve egzersiz eğitimi ile oluşan adaptasyonları açıklamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Vücuttaki enerji transferleri ile istirahat, fiziksel aktivite ve egzersiz sırasında enerji harcamasını açıklar. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | İskelet kası, sinir, kardiyovasküler, solunum ve endokrin sistemlerinin egzersize verdiği temel fizyolojik cevapları tanımlar.
| 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Kişisel ve çevresel faktörlerin egzersize olan etkilerini tanımlar. | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Egzersiz testlerini ve sportif performansı belirleyebilir. | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Vücutta enerjinin kullanımı ve dönüşümü, aerobik ve anerobik metabolizmalar, vücut sistemlerinin (iskelet kası, sinir, kardiyovasküler, solunum ve endokrin) egzersize uyumu, farklı ortam koşullarında (yüksek, sıcak ve soğuk) egzersiz, egzersiz testleri, sportif performans, beslenme ve ergojenik yardımlar, aerobik eğitim ve kuvvet antrenmanlarında prensipler, özel popülasyonlar için (kadın, gebe, çocuk, yaşlı, astım, diyabet) dikkat edilmesi gereken noktaları içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse Giriş ve Ders Bilgi Paketinin Açıklanması | | Hafta 2 | Biyoenerjetiğin Temelleri ve Anaerobik Metabolik Yolaklar | | Hafta 3 | Aerobik Metabolizma | | Hafta 4 | İskelet Kası Sistemi | | Hafta 5 | Sinir Sistemi | | Hafta 6 | Kardiyovasküler Sistem | | Hafta 7 | Solunum Sistemi | | Hafta 8 | Solunum Sistemi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Endokrin Sistem | | Hafta 11 | Beslenme Desteği, Ergojenikler ve Vücut Kompozisyonu | | Hafta 12 | Çevresel Koşullar ve Egzersiz Performansı | | Hafta 13 | Aerobik Eğitim ve Kuvvet Eğitim Reçetesi | | Hafta 14 | Sağlık ve Fiziksel Uygunluk İçin Egzersiz Testleri ve Spor Performansının Belirlenmesi | | Hafta 15 | Özel Popülasyonlar İçin Egzersizle İlgili Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | William J Kraemer, Steven J. Fleck, Michael R. Deschenes (Çeviri Editörü: Bilge Pehlivanoğlu). Egzersiz Fizyolojisi Teori ve Uygulamayı Birleştirmek. İkinci Baskıdan Çeviri. Wolters Kluwer-Palme Yayınevi. Ankara. 2018. | | |
1 | Emin Ergen. Egzersiz Fizyolojisi. Genişletilmiş 7. Basım. Ankara. 2021. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19.04.2025 | 1 | 50 | Yıl içi çalışma | 16 | 17.06.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 66 |
|