|
FTR2013 | Mesleki İngilizce - I | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Evren ANGIN | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. İbrahim Öner | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin fizyoterapi ilgili temel terimlerin İngilizce karşılığını öğrenmelerini, okuma parçalarını okuyup anlamalarını, İngilizce olarak ifade edebilmelerini ve çeviri yapabilmelerini, sınıfta İngilizce sunum yapabilmelerini amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili seçilmiş metinleri anlayabilir ve bu alanla ilgili paragraflar oluşturabilir. | 1,2,3,4 | 1,5, | ÖK - 2 : | Fizyoterapi alanında kullanılan temel kelimeleri bilir ve bu kelimeleri kullanarak cümle oluşturabilir. | | 1,5, | ÖK - 3 : | Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çeviri yapabilir | | 1,5, | ÖK - 4 : | Fizyoterapi alanı ve ilişkili sağlık disiplinleri ile ilgili bilgileri İngilizce olarak sunabilir | | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sağlık hakkındaki genel bilgiler (kelime, okuma yazma, konuşma)
Sağlık genel bilgiler (kelime, okuma yazma, konuşma)
Fizyoterapistlik mesleği tarihçe makale çalışması
Egzersiz ve fiziksel aktivite ile ilgili okuduğunu anlama
Egzersiz ve fiziksel aktivite ile ilgili konuşma
Egzersizin etkileri okuduğunu anlama
Egzersizin etkileri konuşma
Egzersizin etkileri makale çalışması
Kronik ağrı 1
Kronik ağrı 2
Solunum sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu 1
Solunum sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu 2
Dolaşım sistemi ve rehabilitasyonu 1_1
Dolaşım sistemi ve rehabilitasyonu 1_2
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sağlık hakkındaki genel bilgiler (kelime, okuma yazma, konuşma) | | Hafta 2 | Sağlık genel bilgiler (kelime, okuma yazma, konuşma) | | Hafta 3 | Fizyoterapistlik mesleği tarihçe makale çalışması | | Hafta 4 | Egzersiz ve fiziksel aktivite ile ilgili okuduğunu anlama | | Hafta 5 | Egzersiz ve fiziksel aktivite ile ilgili konuşma | | Hafta 6 | Egzersizin etkileri okuduğunu anlama | | Hafta 7 | Egzersizin etkileri konuşma | | Hafta 8 | Egzersizin etkileri makale çalışması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kronik ağrı 1 | | Hafta 11 | Kronik ağrı 2 | | Hafta 12 | Solunum sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu 1 | | Hafta 13 | Solunum sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu 2 | | Hafta 14 | Dolaşım sistemi ve rehabilitasyonu 1_1 | | Hafta 15 | Dolaşım sistemi ve rehabilitasyonu 1_2 | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ersungur, M., 2004, Med-Words, Kare yayınları, İstanbul
| | |
1 | Vocational Medical English, Clairie L. Kılınç, GÜNDÜZ Eğitim ve Yayıncılık | | 2 | Porter, S. (2013). Tidy's Physiotherapy E-Book. Elsevier Health Sciences. | | 3 | English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge, 5th Edition | | 4 | Liz & John Soars, Paul Hancok, Headway Pre-Intermediate 4th Edition, Oxford, 2019 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|