|
BILB3018 | Çizge Kuramı | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Özge TEZEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere çizge teorisinin tanıtılması, matematik ve bilgisayar bilimlerinde ortaya çıkan güncel problemlerin çözümü için çizge teorisinin argümanlarının nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çizge teorisinin temel kavramlarını öğrenir. | 1,2 | 1,4, | ÖK - 2 : | Kenar, köşe, yol ve devre kavramlarını tanır. | 1,2 | 1,4, | ÖK - 3 : | Çizgelerle problem modellemeyi öğrenir. | 1,2,12 | 1,4, | ÖK - 4 : | Çizge teorisinin kullanıldığı diğer alanlarla ilişki kurmayı öğrenir. | 1,2 | 1,4, | ÖK - 5 : | Optimizasyon kavramını öğrenir. | 1,2 | 1,4, | ÖK - 6 : | Çizge teorisinin bilgisayar bilimlerindeki kullanım alanlarını bilir. | 2 | 1,4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çizge Kuramının Tarihçesi, Çizge Kuramının Kullanım Alanları, Yollar, Ağaçlar ve Döngüler, En Kısa Yol Problemi, Bağlılık, Euler Turu, Hamilton Döngüleri, Ağlar, Minimum ve Maksimum Ağ Akış Problemleri, Çizge Ayrıştırma, Kombinatoryel Uygulamalar |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çizge Kuramına Giriş | | Hafta 2 | Çizge teorisinin temel kavramları | | Hafta 3 | Yollar, Ağaçlar ve Döngüler | | Hafta 4 | Algoritma Analizi ve Karmaşıklık | | Hafta 5 | En Kısa Yol Problemi | | Hafta 6 | En Küçük Kapsarağaç Problemi | | Hafta 7 | En Büyük Akış Problemi | | Hafta 8 | En Düşük Maliyetli Ağ Akış Problemi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Bağlanabilirlik, Euler çizgeleri. | | Hafta 11 | Hamilton çizgeleri | | Hafta 12 | Düzlemsellik ve düzlemsel çizgeler. | | Hafta 13 | Çizge Ayrıştırma ve Çizgelerde Kenar Boyama | | Hafta 14 | Kombinatoryel Uygulamalar, Çizge Kuramı Problemleri | | Hafta 15 | NP-Tam Problemler | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | West, D.B. 2000, Introduction to Graph Theory, Second Edition, Pearson, Prentice Hall, | | |
1 | Wilson, R. J. 2010, Introduction to Graph Theory 5th Edition, Pearson,Prentice Hall, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|