|
BILB3014 | Bilgisayar Grafikleri | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Uğur ŞEVİK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere bilgisayar grafikleri alanında sağlam bir temel oluşturarak, grafik tasarım ve uygulama geliştirme konularında yetkinlik kazandırmaktır. Öğrenciler, grafik algoritmalarının çalışma prensiplerini anlayacak, grafiksel veri işleme ve görselleştirme yeteneklerini geliştireceklerdir. Ayrıca, çeşitli grafik araçları ve yazılımları kullanarak gerçek dünya problemlerine yönelik çözümler üretebileceklerdir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, temel ve ileri seviye grafik çizim algoritmalarını anlayacak ve uygulayabileceklerdir. | 7,9 | 1,3, | ÖK - 2 : | Öğrenciler, iki boyutlu ve üç boyutlu grafiklerin tasarımını ve modellemesini gerçekleştirebileceklerdir. | 7,9 | 1,3, | ÖK - 3 : | Öğrenciler, çeşitli ışıklandırma ve gölgeleme tekniklerini kullanarak gerçekçi grafikler oluşturabileceklerdir. | 7,9 | 1,3, | ÖK - 4 : | Öğrenciler, grafik animasyonu ve doku haritalama yöntemlerini kullanarak dinamik ve etkileşimli grafikler geliştirebileceklerdir. | 7,9 | 1,3, | ÖK - 5 : | Öğrenciler, popüler grafik yazılımları ve araçlarını kullanarak pratik uygulamalar gerçekleştirebilecek ve gerçek dünya problemlerine yönelik çözümler üretebileceklerdir. | 7,9 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilgisayar Grafikleri dersi, temel grafik kavramlarından başlayarak, iki boyutlu ve üç boyutlu grafiklerin oluşturulması ve işlenmesi konularını kapsamaktadır. Öğrenciler, grafik çizim algoritmaları, renk teorisi, ışıklandırma ve gölgeleme teknikleri, animasyon, doku haritalama ve sanal gerçeklik gibi ileri seviye konular üzerinde bilgi sahibi olacaklardır. Ders ayrıca, popüler grafik yazılımları ve araçları kullanılarak pratik uygulamalar yapmayı da içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yazılım Grafikleri Giriş ve Tarihçe | | Hafta 2 | Grafik Primitifleri ve Temel Çizim Algoritmaları | | Hafta 3 | İki Boyutlu Dönüşümler ve Matriks Temsilleri | | Hafta 4 | Pencereleme, Kesme ve Görünüm Dönüşümleri | | Hafta 5 | Üç Boyutlu Grafikler ve Projeksiyonlar | | Hafta 6 | 3D Dönüşümler ve Kamera Modeli | | Hafta 7 | Işıklandırma ve Gölgeleme Teknikleri | | Hafta 8 | Yüzey Temsil Teknikleri | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Doku Haritalama ve Doku Sarmalama | | Hafta 11 | Animasyon ve Hareket Tasarımı | | Hafta 12 | Fizik Tabanlı Modelleme ve Simülasyon | | Hafta 13 | Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI) Tasarımı | | Hafta 14 | Bilgisayar Grafiklerinde Güncel Teknolojiler ve Uygulamalar: Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR), Grafik işleme birimleri (GPU) ve paralel hesaplama | | Hafta 15 | Proje Sunumları ve Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Çetin, Atılım, 2003, Bilgisayar Grafikleri, Seçkin Yayınları | | |
1 | Francis S Hill, Jr., Stephen M Kelley; 2007, Computer Graphics Using OpenGL, 3/E; Prentice Hall; | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18.04.2024 | 1,5 saat | 30 | Proje | 15 | 30.05.2024 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07.06.2024 | 1,5 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|