Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/isbb/
Tel: +90 0462 +90 (462) 377 3112
FENF
FEN FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BILB3014Bilgisayar Grafikleri4+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Uğur ŞEVİK
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere bilgisayar grafikleri alanında sağlam bir temel oluşturarak, grafik tasarım ve uygulama geliştirme konularında yetkinlik kazandırmaktır. Öğrenciler, grafik algoritmalarının çalışma prensiplerini anlayacak, grafiksel veri işleme ve görselleştirme yeteneklerini geliştireceklerdir. Ayrıca, çeşitli grafik araçları ve yazılımları kullanarak gerçek dünya problemlerine yönelik çözümler üretebileceklerdir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrenciler, temel ve ileri seviye grafik çizim algoritmalarını anlayacak ve uygulayabileceklerdir.7,91,3,
ÖK - 2 : Öğrenciler, iki boyutlu ve üç boyutlu grafiklerin tasarımını ve modellemesini gerçekleştirebileceklerdir.7,91,3,
ÖK - 3 : Öğrenciler, çeşitli ışıklandırma ve gölgeleme tekniklerini kullanarak gerçekçi grafikler oluşturabileceklerdir.7,91,3,
ÖK - 4 : Öğrenciler, grafik animasyonu ve doku haritalama yöntemlerini kullanarak dinamik ve etkileşimli grafikler geliştirebileceklerdir.7,91,3,
ÖK - 5 : Öğrenciler, popüler grafik yazılımları ve araçlarını kullanarak pratik uygulamalar gerçekleştirebilecek ve gerçek dünya problemlerine yönelik çözümler üretebileceklerdir.7,91,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bilgisayar Grafikleri dersi, temel grafik kavramlarından başlayarak, iki boyutlu ve üç boyutlu grafiklerin oluşturulması ve işlenmesi konularını kapsamaktadır. Öğrenciler, grafik çizim algoritmaları, renk teorisi, ışıklandırma ve gölgeleme teknikleri, animasyon, doku haritalama ve sanal gerçeklik gibi ileri seviye konular üzerinde bilgi sahibi olacaklardır. Ders ayrıca, popüler grafik yazılımları ve araçları kullanılarak pratik uygulamalar yapmayı da içermektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Yazılım Grafikleri Giriş ve Tarihçe
 Hafta 2Grafik Primitifleri ve Temel Çizim Algoritmaları
 Hafta 3İki Boyutlu Dönüşümler ve Matriks Temsilleri
 Hafta 4Pencereleme, Kesme ve Görünüm Dönüşümleri
 Hafta 5Üç Boyutlu Grafikler ve Projeksiyonlar
 Hafta 63D Dönüşümler ve Kamera Modeli
 Hafta 7Işıklandırma ve Gölgeleme Teknikleri
 Hafta 8Yüzey Temsil Teknikleri
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Doku Haritalama ve Doku Sarmalama
 Hafta 11Animasyon ve Hareket Tasarımı
 Hafta 12Fizik Tabanlı Modelleme ve Simülasyon
 Hafta 13Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI) Tasarımı
 Hafta 14Bilgisayar Grafiklerinde Güncel Teknolojiler ve Uygulamalar: Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR), Grafik işleme birimleri (GPU) ve paralel hesaplama
 Hafta 15Proje Sunumları ve Değerlendirme
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çetin, Atılım, 2003, Bilgisayar Grafikleri, Seçkin Yayınları
 
İlave Kaynak
1Francis S Hill, Jr., Stephen M Kelley; 2007, Computer Graphics Using OpenGL, 3/E; Prentice Hall;
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 18.04.2024 1,5 saat 30
Proje 15 30.05.2024 20
Dönem sonu sınavı 16 07.06.2024 1,5 saat 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı