|
BILB3004 | Oyun Geliştirme | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Orhan KESEMEN | Diğer Öğretim Üyesi | Bölüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin obje-tabanlı yazılım mühendisliği problemlerini anlamalarını sağlamak ve öğrencilerin hızlı geliştirilebilen, görsel tasarım özellikleri yüksek, oyun projelerinin geliştirilmesi için takım projelerini gerçekleştirmelerini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilgisayar oyunlarını tasarlamak ve geliştirmek | 2,3,7,9 | 1,3, | ÖK - 2 : | Simulasyon, akıllı sistemler ve insan bilgisayar etkileşimi gibi bilgisayar bilimleri konularını oyun tasarımı ve geliştirimine uygulayabilmek | 2,3,7,9 | 1,3, | ÖK - 3 : | Oyun Teorisinin Bilgisayar oyunlarının geliştirilmesine uyarlanması | 2,3,7,9 | 1,3, | ÖK - 4 : | İnsan bilgisayar etkileşimi alanındaki kullanılabilirlik prensiplerinin uygulanması | 2,3,7,9 | 1,3, | ÖK - 5 : | Bilgisayar bilimleri ve temel bilimler ile ilgili temel kavramları oyun geliştirme konusunda uygulayabilmek | 2,3,7,9 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar. Tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar. Ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları. Fizik ve matematik kurallarının, temel bilgisayar grafik kavramlarının ve insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması işlenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Oyunların tarihçesi ve mevcut yaklaşımlar | | Hafta 2 | Oyun tasarımında ve geliştirilmesinde temel yaklaşımlar | | Hafta 3 | Ticari oyunların değerlendirilmesi | | Hafta 4 | Temel Oyun tasarımı konuları | | Hafta 5 | Simülasyon oluşturma | | Hafta 6 | Akıllı sistemlerin oyunlarda kullanımı | | Hafta 7 | Fizik ve Matematiğin Oyunlarda Kullanımı | | Hafta 8 | Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanımı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanımı | | Hafta 11 | İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanımı | | Hafta 12 | Oyun Motorları | | Hafta 13 | Animasyon Teknikleri | | Hafta 14 | Oyunlarda kullanılan algoritmalar ve teknikler | | Hafta 15 | Oyunlarda kullanılan algoritmalar ve teknikler | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Software Engineering and Computer Games, Rudy Rucker, Addison Wesley, Pearson Education, 2003. | | 2 | Game Design Perspectives François Dominic Laramee, Charles River Media, 2002. | | |
1 | Game Architecture and Design, Andrew Rollings, Dave Morris. Coriolis 2000. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 15 | | 10 | 20 | Ödev | 2,3,4,5,6,7,8,10,11,12 | | 10 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Proje | 1 | 10 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 6 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|