Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/isbb/
Tel: +90 0462 +90 (462) 377 3112
FENF
FEN FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BILB3004Oyun Geliştirme4+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Orhan KESEMEN
Diğer Öğretim ÜyesiBölüm Öğretim Üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin obje-tabanlı yazılım mühendisliği problemlerini anlamalarını sağlamak ve öğrencilerin hızlı geliştirilebilen, görsel tasarım özellikleri yüksek, oyun projelerinin geliştirilmesi için takım projelerini gerçekleştirmelerini sağlamak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilgisayar oyunlarını tasarlamak ve geliştirmek2,3,7,91,3,
ÖK - 2 : Simulasyon, akıllı sistemler ve insan bilgisayar etkileşimi gibi bilgisayar bilimleri konularını oyun tasarımı ve geliştirimine uygulayabilmek2,3,7,91,3,
ÖK - 3 : Oyun Teorisinin Bilgisayar oyunlarının geliştirilmesine uyarlanması2,3,7,91,3,
ÖK - 4 : İnsan bilgisayar etkileşimi alanındaki kullanılabilirlik prensiplerinin uygulanması2,3,7,91,3,
ÖK - 5 : Bilgisayar bilimleri ve temel bilimler ile ilgili temel kavramları oyun geliştirme konusunda uygulayabilmek2,3,7,91,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar. Tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar. Ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları. Fizik ve matematik kurallarının, temel bilgisayar grafik kavramlarının ve insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması işlenecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Oyunların tarihçesi ve mevcut yaklaşımlar
 Hafta 2Oyun tasarımında ve geliştirilmesinde temel yaklaşımlar
 Hafta 3Ticari oyunların değerlendirilmesi
 Hafta 4Temel Oyun tasarımı konuları
 Hafta 5Simülasyon oluşturma
 Hafta 6Akıllı sistemlerin oyunlarda kullanımı
 Hafta 7Fizik ve Matematiğin Oyunlarda Kullanımı
 Hafta 8Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanımı
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanımı
 Hafta 11İnsan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanımı
 Hafta 12Oyun Motorları
 Hafta 13Animasyon Teknikleri
 Hafta 14Oyunlarda kullanılan algoritmalar ve teknikler
 Hafta 15Oyunlarda kullanılan algoritmalar ve teknikler
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Software Engineering and Computer Games, Rudy Rucker, Addison Wesley, Pearson Education, 2003.
2Game Design Perspectives François Dominic Laramee, Charles River Media, 2002.
 
İlave Kaynak
1Game Architecture and Design, Andrew Rollings, Dave Morris. Coriolis 2000.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Proje 15 10 20
Ödev 2,3,4,5,6,7,8,10,11,12 10 30
Dönem sonu sınavı 1 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Ödev 1 14 14
Proje 1 10 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 6 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü101