|
TDB1000 | Türk Dili - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Alper KILIÇOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ülkü ELİUZ, Öğr. Gör. Alper KILIÇOĞLU, Öğr. Gör. Osman DEMİRAYAK, Öğr. Gör. Güneş EKMEKÇİ AŞAN. | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı gençlere dilin yapısal özelliklerini, metodolojisini ve zenginliğini öğretmek, milli birliğimizin temel ilkesi olan Türk dili sevgisini uyandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir. | 7 | 1, | ÖK - 2 : | Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilir ve toplumda kabul görür. | 7 | 1, | ÖK - 3 : | Anadilini daha iyi anlayıp kullanabilir. | 7 | 1, | ÖK - 4 : | Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir. | 7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Noktalama İşaretleri ve Kompozisyon (Noktalama İşaretleri, Diğer İşaretler) kısaltma işaretleri, Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, Alıntıların yazımı. sayılar, Kompozisyon kompozisyonun amacı, kompozisyon yazımında yöntem, planlama, giriş, geliştirme ve sonuç kompozisyon, anlatmanın özellikleri (anlatmada saflık, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık ve samimiyet) anlatımda hatalar (cümlede eş anlamlı kelimelerin kullanımı). Eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanımı, Cümlelerin yanlış kullanımı, Açıklama, hikâye, tasvir, eleştiri, tasvir, konuşma, ispat. Sözlü anlatım türleri (günlük ve hazırlıksız konuşma- hazırlıklı konuşma, münazara, panel) Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, kutlama, davet, edebi mektup İş mektupları, resmi). mektup, dilekçe, rapor, karar, duyuru, reklam) Konuşma, eleştiri, anı, gezi, yazı, röportaj, anket Otobiyografi biyografi roman-öykü, fabl-tiyatro trajedisi, drama-senaryo, şiir ve çeşitleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Noktalama işaretleri (Nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta, ünlem ...) | | Hafta 2 | Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...) | | Hafta 3 | Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı) | | Hafta 4 | Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı) | | Hafta 5 | Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları) | | Hafta 6 | Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri) | | Hafta 7 | Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma) | | Hafta 8 | Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Anlatım özellikleri | | Hafta 11 | Anlatım bozuklukları | | Hafta 12 | Anlatım biçimleri (Ödevlerin toplanması) | | Hafta 13 | Anlatım türleri (sözlü anlatım) | | Hafta 14 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe...) | | Hafta 15 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatro, şiir...) | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Türk Dili ve Yazılı-Sözlü Anlatım Bilgisi, Yaşar Akdoğan, Beşir Kitabevi. | | |
1 | Türk Dili, Kemal Ateş, İmge Kitabevi Yayınları, 2007. | | 2 | Çotuksöken, Yusuf. 2001; Uygulamalı Türk Dili Cilt-1, Papatya Yayıncılık, İstanbul | | 3 | Eker, Süer. 2003; Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara | | 4 | Çotuksöken, Yusuf. 2002; Uygulamalı Türk Dili Cilt-2, Papatya Yayıncılık, İstanbul | | 5 | Banguoğlu, Tahsin. 1974; Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul | | 6 | TDK Yazım Kılavuzu- Sözlük | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 30 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 15 | 15 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|