Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/isbb/
Tel: +90 0462 +90 (462) 377 3112
FENF
FEN FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDB1000Türk Dili - II2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiUzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Alper KILIÇOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ülkü ELİUZ, Öğr. Gör. Alper KILIÇOĞLU, Öğr. Gör. Osman DEMİRAYAK, Öğr. Gör. Güneş EKMEKÇİ AŞAN.
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin temel amacı gençlere dilin yapısal özelliklerini, metodolojisini ve zenginliğini öğretmek, milli birliğimizin temel ilkesi olan Türk dili sevgisini uyandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir.71,
ÖK - 2 : Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilir ve toplumda kabul görür.71,
ÖK - 3 : Anadilini daha iyi anlayıp kullanabilir.71,
ÖK - 4 : Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.71,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Noktalama İşaretleri ve Kompozisyon (Noktalama İşaretleri, Diğer İşaretler) kısaltma işaretleri, Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, Alıntıların yazımı. sayılar, Kompozisyon kompozisyonun amacı, kompozisyon yazımında yöntem, planlama, giriş, geliştirme ve sonuç kompozisyon, anlatmanın özellikleri (anlatmada saflık, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık ve samimiyet) anlatımda hatalar (cümlede eş anlamlı kelimelerin kullanımı). Eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanımı, Cümlelerin yanlış kullanımı, Açıklama, hikâye, tasvir, eleştiri, tasvir, konuşma, ispat. Sözlü anlatım türleri (günlük ve hazırlıksız konuşma- hazırlıklı konuşma, münazara, panel) Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, kutlama, davet, edebi mektup İş mektupları, resmi). mektup, dilekçe, rapor, karar, duyuru, reklam) Konuşma, eleştiri, anı, gezi, yazı, röportaj, anket Otobiyografi biyografi roman-öykü, fabl-tiyatro trajedisi, drama-senaryo, şiir ve çeşitleri.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Noktalama işaretleri (Nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta, ünlem ...)
 Hafta 2Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...)
 Hafta 3Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı)
 Hafta 4Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı)
 Hafta 5 Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları)
 Hafta 6Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri)
 Hafta 7Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma)
 Hafta 8Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri)
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Anlatım özellikleri
 Hafta 11Anlatım bozuklukları
 Hafta 12Anlatım biçimleri (Ödevlerin toplanması)
 Hafta 13Anlatım türleri (sözlü anlatım)
 Hafta 14Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe...)
 Hafta 15Anlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatro, şiir...)
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Türk Dili ve Yazılı-Sözlü Anlatım Bilgisi, Yaşar Akdoğan, Beşir Kitabevi.
 
İlave Kaynak
1Türk Dili, Kemal Ateş, İmge Kitabevi Yayınları, 2007.
2Çotuksöken, Yusuf. 2001; Uygulamalı Türk Dili Cilt-1, Papatya Yayıncılık, İstanbul
3Eker, Süer. 2003; Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara
4Çotuksöken, Yusuf. 2002; Uygulamalı Türk Dili Cilt-2, Papatya Yayıncılık, İstanbul
5Banguoğlu, Tahsin. 1974; Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul
6 TDK Yazım Kılavuzu- Sözlük
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30 50
Dönem sonu sınavı 16 30 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 15 30
Sınıf dışı çalışma 1 15 15
Arasınav için hazırlık 5 1 5
Arasınav 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 1 6
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü60