|
BILB3019 | Tamsayılı Programlama | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serkan AKBAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Türkan ERBAY DALKILIÇ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere tamsayılı problemleri tanıtmak, tamsayılı problemlerin çözümü için değişik yöntemleri ve optimizasyon kavramını öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Verilen bir problemin tamsayılı modelini kurabilir. | 2,4,5,11 | 1, | ÖK - 2 : | Modeli kurulan problemin tamsayılı çözümünü oluşturabilir. | 2,4,5,11 | 1, | ÖK - 3 : | Günlük hayatta karşılan problemleri modelleyip çözebilir. | 2,4,5,11 | 1, | ÖK - 4 : | Tamsayılı programlama çözüm tekniklerini uygulayabilir. | 2,4,5,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste tamsayı programlama, oyun teorisi, karar analizi, ağ modelleri, çok kriterli karar verme ve dinamik programlama konuları incelenmekte, bu konulara ilişkin matematiksel modellerinin kurulması ve bu tip modellerin özel çözüm yöntemleri anlatılmaktadır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tam sayılı programlamaya giriş | | Hafta 2 | Tamsayılı programlama problemlerinin formülasyonu | | Hafta 3 | Dal-sınır metodu | | Hafta 4 | Sırt çantası için dal-sınır metodu | | Hafta 5 | Oyun Teorisi | | Hafta 6 | Karar analizi, belirsizlik ve risk altında karar verme | | Hafta 7 | Karar ağaçları, fayda teorisi | | Hafta 8 | Ağ modelleri,en kısa yol problemi, Dijkstra algoritması, maksimum akış problemi, doğrusal programlama çözümü | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Minimum maliyetli ağ akış problemleri, minimum kapsama ağacı problemleri | | Hafta 11 | Çok kriterli karar verme, puanlama yöntemi, Analitik Hiyerarşi Prosesi, TOPSIS | | Hafta 12 | Hedef programlama | | Hafta 13 | Dinamik programlamaya giriş | | Hafta 14 | Stok planlama ve dağıtım problemlerinin dinamik programlama ile çözümü | | Hafta 15 | Win QSB ile uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Wolsey, L.A., Integer Programming, Awiley-Interscience Publication New York, 1998. | | |
1 | Nemhauser, G., Integer and combinatorial optimization, Awiley-Interscience Publication New York, 1999. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1.5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1.5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 17 | 1 | 17 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 128 |
|