|
BILB2001 | Yazılım Geliştirme-I | 2+0+2 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tolga BERBER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yazılım Geliştirme I dersi, öğrencilerin C++ programlama dilinin temellerini ve nesne yönelimli programlama kavramlarını öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, öğrenciler veri türleri, kontrol yapıları, fonksiyonlar ve işaretçiler gibi temel C++ yapılarını detaylı bir şekilde öğreneceklerdir. Nesne yönelimli programlamaya giriş yaparak sınıflar, nesneler, kalıtım ve polimorfizm gibi kavramlar ele alınacaktır. Ayrıca, Qt framework?ü kullanılarak temel ve ileri düzey grafik kullanıcı arayüzleri (GUI) geliştirme becerisi kazandırılacaktır. Dosya işlemleri, istisna yönetimi ve standart şablon kütüphanesi (STL) gibi ileri konular da dersin içeriğinde yer alacaktır. Dersin sonunda, öğrenciler veri bilimi uygulamalarına giriş yaparak C++ ile veri analizi ve görselleştirme projeleri gerçekleştirebileceklerdir. Python entegrasyonu ile hibrit uygulamalar geliştirme yeteneği de kazandırılarak, farklı programlama dillerini birlikte kullanabilme becerisi artırılacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Nesne Yönelimli Programlama kavramını öğreneceklerdir | 1 | 1,3,4, | ÖK - 2 : | C++ STL kütüphanesini kullanabileceklerdir | 1 | 1,3,4, | ÖK - 3 : | Qt Görsel programlama çerçevesini tanıyacaklardır | 1 | 1,3,4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yazılım Geliştirme I dersi, C++ programlama diline giriş yaparak temel yapı taşlarını ve nesne yönelimli programlama kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, Qt framework?ünü kullanarak temel ve ileri düzey grafik kullanıcı arayüzleri (GUI) geliştirme becerisi kazanacaklar. Ayrıca, C++ ile veri bilimi uygulamalarına giriş yaparak, Python entegrasyonu ile hibrit uygulamalar geliştirebileceklerdir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yazılım Geliştirmeye Giriş | | Hafta 2 | Temel C++ Yapıları | | Hafta 3 | Fonksiyonlar ve İşaretçiler | | Hafta 4 | Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş | | Hafta 5 | Kalıtım ve Polimorfizm | | Hafta 6 | Operatör Aşırı Yükleme ve Şablonlar | | Hafta 7 | Dosya İşlemleri ve İstisna Yönetimi | | Hafta 8 | Standart Şablon Kütüphanesi (STL) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | C++ ile Qt ile Görsel Programlamaya Giriş | | Hafta 11 | Qt ile Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | | Hafta 12 | Qt ile İleri Düzey GUI Uygulamaları | | Hafta 13 | Proje Yönetimi ve Versiyon Kontrol Sistemleri | | Hafta 14 | Veri Bilimi Uygulamalarına Giriş | | Hafta 15 | Python ile Entegrasyon | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Deitel, Paul; Deitel, Harvey. 2016; C++ ile Programlama. Palme Yayıncılık. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 15 | 01/01/2025 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/01/2025 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Proje | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 113.5 |
|