|
KAC5014 | Türk Modernleşmesi ve Kadın | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Pınar AYDOĞAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | 19. yüzyıldan günümüze Türkiye?de kadının toplumsal yaşam içerisindeki konumunu, elde ettiği kazanımları değişen sosyoekonomik koşullar çerçevesinde ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kadın, toplumsal cinsiyet ve aile çalışmalarına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hakimdir.
| | | ÖK - 2 : | Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kadın ve toplumsal cinsiyet sorunlarına ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.
| | | ÖK - 3 : | Kadın, toplumsal cinsiyet ve aile alanına ilişkin bilgi ve becerilerini gündelik yaşamında sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır.
| | | ÖK - 4 : | Disiplinler arası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
ders, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye?de kadının toplumsal yaşam içerisindeki konumunu, elde ettiği kazanımları değişen sosyoekonomik koşullar çerçevesinde incelemeyi içerir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Osmanlı klasik dönemi: İslam ve Geleneksel kadın, toplumdaki ve ailedeki yeri | | Hafta 2 | Osmanlı modernleşmesinde Kadın eğitiminin modernleştirici faktör olarak kullanımı | | Hafta 3 | Osmanlı Kadını ve Tanzimat | | Hafta 4 | 1876 ve 1908 Meşrutiyetinde Kadın haklarına dair düzenlemeler II. Meşrutiyet dönemi Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık akımları ve kadın | | Hafta 5 | Batı?da Kadın Sorunu, Kadının Özgürleşmesi Sorunsalı ve Entellektüel Akımlarda Kadın tartışmaları | | Hafta 6 | Milli Mücadelede Türk Kadını | | Hafta 7 | Cumhuriyet hükümetlerinin Kadın politikaları ve kadın hakları 1923-1950 | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Cumhuriyet hükümetlerinin Kadın politikaları ve kadın hakları 1923-1950 | | Hafta 10 | Cumhuriyet hükümetlerinin Kadın politikaları ve kadın hakları 1950-1980 | | Hafta 11 | Cumhuriyet döneminde Siyasi hayatta kadın | | Hafta 12 | Cumhuriyet döneminde Ekonomik hayatta kadın | | Hafta 13 | Bilim, edebiyat ve sanat alanlarında Yaratıcı ve Üretici Türk kadını portresi | | Hafta 14 | Feminizm: 20. Yüzyıl Başı ve 20. Yüzyıl ortası Feminist düşüncenin Türkiye?de kadın sorununun entellektüel ve akademik tartışmalardaki etkisi-sonuçları | | Hafta 15 | Değerlendirme ve Tartışmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8.hafta | | | 25 | Sunum | 11.hafta | | | 25 | Dönem sonu sınavı | 16.hafta | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 16 | 48 | Toplam Çalışma Yükü | | | 48 |
|