|
KAC5019 | Women in Politics in Comparative Perspective | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri kadınların siyasal katılımının geçmiş, şimdiki ve gelecekteki eğilimleriyle tanıştıracaktır. Siyasi makamlarda yetersiz temsil için baskın argümanları gösterecektir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kadınların siyasete katılımının geçmiş, şimdiki ve gelecekteki eğilimlerini analiz eder
| 1,2,4 | 3,5, | ÖK - 2 : | siyasi makamlarda yetersiz temsil için baskın argümanları ortaya koyar
| 1,2,4 | 3,5, | ÖK - 3 : | Siyasette kadın çalışmalarını diğer siyaset derslerine dahil etme becerisi kazanır
| 1,2,4 | 3,5, | ÖK - 4 : | teorik bilgilerini kadınların temsili ile ilgili pratik sorunlara uygular
| 1,2,4 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders şu sorulara odaklanacaktır: Seçim sistemleri kadınların seçilmiş göreve erişimini nasıl etkiler? Varsa, cinsiyet kotaları getirmenin olumsuz etkileri nelerdir? Seçilirlerse, kadınlar daha fazla maddi temsili teşvik ediyor mu? Ders ayrıca toplumsal cinsiyet rolleri, seçmenler, siyasi partiler, kampanya politikaları ve medyanın rolü gibi konulara da değinecektir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve genel bakış: Feminizm, toplumsal cinsiyet ve feminist hareket | | Hafta 2 | Feminizm Dalgaları ve uluslararası anlaşmalar | | Hafta 3 | Temsil türleri | | Hafta 4 | Seçim sistemleri | | Hafta 5 | Siyasal partiler | | Hafta 6 | Aday seçimi | | Hafta 7 | Parlamentoda kadınlar | | Hafta 8 | Kadınlara yönelik seçim kotaları | | Hafta 9 | Sınav | | Hafta 10 | Sosyo-Ekonomik kurumlar ve engeller | | Hafta 11 | Eğitim ve Evlilik | | Hafta 12 | Toplumsal cinsiyet | | Hafta 13 | Sınav | | Hafta 14 | Seçim kampanyaları ve medya | | Hafta 15 | Siyasette şidedet ve kadın ideolojisi | | Hafta 16 | Sınav | | |
1 | Alexander, Amy C., Catherine Bolzendahl, and Farida Jalalzai, eds. Measuring Women?s Political Empowerment across the Globe: Strategies, Challenges and Future Research. Springer, 2017. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/04/2022 | 1 | 30 | Kısa sınav | 13 | 09/05/2022 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|