|
PSI1009 | İstatistik I | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İstatistikteki temel kavramları giriş düzeyinde vermek ve psikoloji biliminde istatistik yöntemlerin etkili bir şekilde nasıl kullanılacağını anlatmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İstatistiğin ve çeşitli istatistik yöntemlerinin psikoloji bilimindeki önemli rolünü anlayabilme | 7,8 | 1,3, | ÖK - 2 : | Verilerin tablo ve grafiklerle ifadesi, frekans dağılımı, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, normal dağılım, standart puanlar ve hipotez test etme, ortamalar arası farklar ve varyans analizlerine giriş gibi konuları kavramsal ve matematiksel olarak anlayabilme | 7,8 | 1,3, | ÖK - 3 : | İstatistiksel verilerin toplanmasında, analizinde ve sunulmasında kullanılan temel istatistik bilgilerini kavrayabilme | 7,8 | 1,3, | ÖK - 4 : | İstatistiksel verilerin toplanmasında, analizinde ve sunulmasında kullanılan istatistik yöntemlerini kavrayabilme; kullanabilme becerisini kazandırabilme | 7,8 | 1,3, | ÖK - 5 : | Veri analiz programı olan SPSS programını başlangıç seviyesinde kullanabilme | 8 | 1,3, | ÖK - 6 : | İstatistiksel olarak gruplar arası farkların basit istatistiksel analizlerini SPSS programında yapabilme ve raporlayabilme | 7,8 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Frekans dağılımı ve grafikler, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, normallik testi ve Z-testi, örneklem dağılımı, istatistiksel anlamlılık, t testleri, varyans analizi türleri gibi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders Tanıtımı ve Giriş | | Hafta 2 | İstatistiğin Tanımı ve Önemi | | Hafta 3 | İstatistik Temel Kavramları | | Hafta 4 | Frekans Dağılımları | | Hafta 5 | Frekans Dağılımlarının Betimlenmesi | | Hafta 6 | Betimsel İstatistikler | | Hafta 7 | Normal Dağılım | | Hafta 8 | Standart Puanlar | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | İstatistiksel Anlamlılık | | Hafta 11 | Bağımsız/Bağımlı Gruplar için t-testi | | Hafta 12 | Tekrarlı Ölçümler için t-testi | | Hafta 13 | Varyans Analizi - Posthoc Testleri | | Hafta 14 | Varyans Analizi - Posthoc Testleri | | Hafta 15 | Tekrarlı Ölçümler için Varyans Analizi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2015).Sosyal Bilimler için İstatistik (Statistics for Social Sciences). Ankara: Pegem Akademi. | | 2 | İyilikçi, O. (2020). Psikologlar için SPSS ve Araştırma Desenleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | | |
1 | Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için Veri Analizi El Kitabı (Manual of Data Analysis for Social Sciences). Pegem Akademi. | | 2 | Discovering Statistics Using SPSS, A. Field, Sage, London, 2009. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18.11.2024 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14.01.2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 135 |
|