|
PSI1003 | Fizyolojik Psikoloji | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yeliz VURAL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, psikoloji lisans 1. sınıf öğrencilerine davranış ile beyin arasındaki ilişkiyi açıklamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu ilişkideki kimyasal ve elektriksel süreçlerin davranış, duygular ve bilişsel süreçlerle nasıl bağlantılı olduğunu da ele alacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Fizyolojik psikolojinin tanımını, kapsamını ve psikoloji alanı için önemini bilir. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | İnsan davranışının, bilişsel süreçlerinin ve duygularının temelinde yatan nörolojik ve fizyolojik sistemleri tanır. | 2 | 1, | ÖK - 3 : | Sinirbilim, biyoloji ve psikolojinin kesişiminde çalışırken etik ilkeleri gözeterek multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | 5,11 | 1, | ÖK - 4 : | Fizyolojik psikoloji alanındaki temel araştırmaları bilir ve gelişmeleri takip ederek eleştirel bir bakış açısı geliştirir. | 10 | 1, | ÖK - 5 : | Psikolojik ve nörolojik hastalıkların biyolojik temellerini bilir ve tedavi yöntemlerini tanır. | 2,3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Fizyolojik psikoloji dersi insan davranış, duygu ve bilişsel süreçlerinin biyolojik temelinde yatan fizyolojik ve nörolojik süreçler hakkında bilgi verir. Bu bağlamda sinir sistemi, nörotransmitterler ve hormonların rolünü araştırır. Bu ders aynı zamanda psikolojik ve nörolojik hastalıkların biyolojik kaynaklarını anlamaya ve tedavi yöntemlerini tanıtmaya yardımcı olur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Fizyolojik Psikolojinin Tanımı ve Tarihçesi | | Hafta 2 | Genetik ve Davranış | | Hafta 3 | Sinir Sistemi ve Nöronal Sinyalleme | | Hafta 4 | Sinir Sistemi ve Nöronal Sinyalleme - Devamı | | Hafta 5 | Sinaptik İletim ve Entegrasyon | | Hafta 6 | Merkezi Sinir Sistemine Giriş | | Hafta 7 | Merkezi Sinir Sistemine Giriş Devamı | | Hafta 8 | Konu Tekrarı | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Merkezi ve Çevresel Sinir Sisteminin Anatomisi | | Hafta 11 | İnsan Beyninin Gelişimi ve Plastisitesi | | Hafta 12 | Nörotransmitterler ve Nöromodülatörler | | Hafta 13 | Bellek, Öğrenme ve Nöroplastisite | | Hafta 14 | Duyguların Nörobiyolojisi | | Hafta 15 | Konu Tekrarı | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Torun, N. (Ed.). (2023). Fizyolojik Psikoloji (2nd ed.). Nobel Yayınları. Ankara | | |
1 | Öktem, Ö. (2006). Davranışsal nörofizyolojiye giriş. Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul | | 2 | Carlson, N. R. (2014). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri (8th ed., M. Şahin, Trans.). Ankara: Nobel Yayıncılık. Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 08. Hafta | 21/11/2024 | 01 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16. Hafta | 10/01/2025 | 01 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 169 |
|