|
EHM2005 | Devre ve Sistem Analizleri | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ELEKTRONİK ve HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | EHM1009-Elektrik Devre Temelleri dersinden DC notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin Amacı Lineer devreler ile ilgili temel kavramları öğretmek. Modelleme kavramını öğretmek. Devre denklemlerini farklı tanım bölgelerinde tanımlamayı öğretmek. Lineer cebir, graf teorisi ve diferansiyel denklem bilgilerinin mühendislik alanına uygulama becerisi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yüksek mertebeden dinamik devrelerin çözümünü yapabilir. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 2 : | jw tanım bölgesinde eleman tanım bağıntıları, empedans ve admitans kavramları öğrenir. jw tanım bölgesinde devre denklemlerinin elde eder ve çözümünü sağlar. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 3 : | 3 fazlı sistemlerle ilgili problemleri çözer. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 4 : | jw tanım bölgesinde güç kavramı öğrenir. Maksimum güç aktarma yöntemini öğrenir. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 5 : | Elektrik devrelerini Norton ve Thevenin yöntemleriyle analiz edebilir. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 6 : | s tanım bölgesinde devre denklemlerinin elde eder ve çözümünü yapar. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 7 : | Bir devreyi ya da sistemi blok diyagram ve işaret akış diyagramı yardımıyla inceleyebilir. | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 8 : | Devrelerin faz ve genlik cevaplarını bode diyagramları yardımıyla inceleyebilir. | 1,2,3,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yüksek mertebeden dinamik devrelerde durum ve çıkış denklemleri. Durum geçiş matrisi ve özellikleri. Öz çözüm, zorlanmış çözüm ve tam çözüm. Sinüzoidal sürekli hal. Dinamik devrelerin ve sistemlerin durum ve çıkış denklemlerinin jw-domeninde elde edilmesi. Fazörler. Güç. Üç-fazlı sistemler. Dinamik devrelerin ve sistemlerin durum ve çıkış denklemlerinin s-domeninde elde edilmesi. Empedans ve admitans kavramı. Kararlılık ve Routh kriteri. Devre fonksiyonları ve parametreleri. Blok ve işaret akış diyagramları. Bode diyagramları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yüksek mertebeden dinamik devreler. Öz ve zorlanmış çözüm | | Hafta 2 | Fazör kavramıvedurum denklemlerinin çözümü | | Hafta 3 | jw tanım bölgesinde eleman tanım bağıntıları, empedans ve admitans kavramları | | Hafta 4 | jw tanım bölgesinde devre denklemlerinin elde edilmesi ve çözümü | | Hafta 5 | Toplamsallık ve çarpımsallıközelliği,rezonans devreleri | | Hafta 6 | jw tanımbölgesinde güç kavramı. Maksimum güç aktarma. Empedans uyumlaştırma devreleri | | Hafta 7 | 3-fazlı sistemler | | Hafta 8 | Laplace dönüşümü, s-tanım bölgesinde devre elemanlarının tanım bağıntıları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | s tanım bölgesinde devre denklemlerinin elde edilmesi ve çözümü | | Hafta 11 | Devrelerin Norton ve Thevenin eşdeğerlerinin bulunması. Kararlılık analiz | | Hafta 12 | Devre fonksiyonları ve parametreleri | | Hafta 13 | Blok diagramları | | Hafta 14 | İşaret akış diyagramları | | Hafta 15 | Bode Diyagramları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Electric Circuits, James W. Nilsson and Susan A. Riedel, Pearson Prentice Hall, 2008 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 132 |
|