|
EEE4007 | Medical Electronics | 2+0+2 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TURHAL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciye yaygın olarak kullanılan tıbbi ekipman hakkında eğitici bilgi sağlamak, hastanelerde hasta bakımında kullanılan malzemeleri tanıtmak. Öğrenciye, karmaşık tıbbi ekipmanlarda ortaya çıkabilecek problemleri analitik olarak düşünebilme yeteneği sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Biyopotansiyellerin kökeni açıklar | 1 | 1 | ÖK - 2 : | Biyomedikal sensörler ve dönüştürücülerin temel ilkelerini ve tasarım konularını anlar | 2,3 | 1 | ÖK - 3 : | İnsan vücudundan biyopotansiyeleri ölçen sistemleri anlar, tasarlar ve değerlendirir. | 3,4 | 1 | ÖK - 4 : | Kardiyovasküler, sinir, kas ve solunum sistemleri anlar. | 5 | 1 | ÖK - 5 : | Biyopotansiyellerin karakteristiklerini açıklar | 2,3 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Insan anatomisi ve fizyolojisi, Biyopotansiyellerin kökenleri, Elektrotlar, Dönüştürücüler, Biyopotansiyel yükselteçler, Kardiyovasküler kas ve sinir sistemleri, EKG,EEG ve EMG ölçümleri, Kan akışı ve kan basıncı ölçümleri, Solunum İşareti ölçümleri, Elektriksel güvenlik |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genelleştirilmiş Tıbbi Enstrümantasyon Sistemi
| | Hafta 2 | Biyomedikal Cihazların Sınıflandırılması
| | Hafta 3 | Tıbbi Alet Sisteminin Genelleştirilmiş Statik Özellikleri
| | Hafta 4 | Biyopotansiyellerin kökeni, uyarılabilir hücrelerin elektriksel aktivitesi
| | Hafta 5 | Biyopotansiyel Yükselteçler
| | Hafta 6 | Enstrümantasyon Yükselteçleri
| | Hafta 7 | İzolasyon Yükselteçleri
| | Hafta 8 | Aktif Analog Filtreler
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Aktif Analog Filtreler
| | Hafta 11 | Biyopotansiyel Elektrotlar
| | Hafta 12 | Elektrot Ofset Gerilimi Telafisi
| | Hafta 13 | Biyomedikal Uygulamalara Yönelik Sensörler: Yer Değiştirme Dönüştürücüleri
| | Hafta 14 | Biyomedikal Uygulamalara Yönelik Sensörler : Sıcaklık Transdüserleri
| | Hafta 15 | Biyomedikal Uygulamalara Yönelik Sensörler: Piezoelektrik Dönüştürücüler
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2014 | 2,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2014 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 99 |
|