Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/fbesbp
Tel: +90 0462 3774075
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEH7293Kırsal Yerleş.Tas.ve Planlama Uyg.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Dilek BEYAZLI
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Kırsal alan planlanmasına yönelik planlama yaklaşımlarının ve tasarım sürecinin tartışılması, kırsal alanda yaşayanlar ve yaşam alanlarının şekillenişi arasındaki bağlantının kavranması, kırsala yönelik planlama yaklaşımlarının farklılığı ve olası uygulama araçlarının tartışılması. İmar planları ve tasarım rehberleri arasındaki farklılıkların anlaşılması, tasarım rehberlerinin avantajlarının ve yerel halkın sürece dahil edilmesinin sağladığı olanakların tartışılması, bir tasarım rehberinin içeriğinin ve hazırlanma sürecinin öğrenilmesi
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kırsal yerleşmelerdeki yerleşme düzenini tanımlama becerisi kazanacaklar4,121,5,6,
ÖK - 2 : Mekansal ve sosyo-kültürel yapının ilişkisini anlayacaklar4,121,6,
ÖK - 3 : Yerleşme ve yaşayanlar arasındaki ilişkiyi ve etkileşimin yaşam alanının şekillendirilmesindeki önemini kavrayacaklar4,121,6,
ÖK - 4 : Tasarım rehberinin içeriğini ve hazırlanma sürecini deneyimleyecekler4,121,5,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tasarım rehberinin içeriği, kapsamı, hazırlanma süreci, rehberin hazırlanmasına yönelik katılım araçları ve yaklaşımlar. Uygulama örneklerinin tartışılması, örnek bir tasarım rehberinin hazırlanması sürecini içeren uygulamanın yapılması
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse giriş, dersin amaç-hedeflerinin belirlenmesi
 Hafta 2Kırsal yerleşme düzeni
 Hafta 3Tipoloji-tipoloji bileşenleri
 Hafta 4Kırsal kültürel miras ve sosyal doku
 Hafta 5Kırsal yerleşme dokusu analiz yöntemleri
 Hafta 6Kırsal yerleşme dokusuna uygun tasarım
 Hafta 7Katılımcı yaklaşımlar ?ilke ve yöntemler
 Hafta 8Kırsal alanda yapılaşma- mevzuat- planlama
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Dönem projesi- Alan seçimi
 Hafta 11Tasarım rehberi hazırlama süreci
 Hafta 12Örnek tasarım rehberleri
 Hafta 13Alan çalışması-tasarım rehberi hazırlama
 Hafta 14Alan çalışması-tasarım rehberi hazırlama
 Hafta 15Alan çalışması-tasarım rehberi hazırlama
 Hafta 16Sunum- tartışma
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Sanoff, H., (2000)Community Participation Methods in Design and Planning, Wiley, New York.
2Chambers, R., (1992) Rural Appraisal: Rapit, Relaxed and Participatory, IDS, Discussion Papers: 311, University of Sussex: IDS
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 1 13/11/2024 2 50
Dönem sonu sınavı 1 16/01/2024 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 30 1 30
Arasınav 2 1 2
Proje 50 1 50
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü226