|
SEH7293 | Kırsal Yerleş.Tas.ve Planlama Uyg. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Dilek BEYAZLI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kırsal alan planlanmasına yönelik planlama yaklaşımlarının ve tasarım sürecinin tartışılması, kırsal alanda yaşayanlar ve yaşam alanlarının şekillenişi arasındaki bağlantının kavranması, kırsala yönelik planlama yaklaşımlarının farklılığı ve olası uygulama araçlarının tartışılması. İmar planları ve tasarım rehberleri arasındaki farklılıkların anlaşılması, tasarım rehberlerinin avantajlarının ve yerel halkın sürece dahil edilmesinin sağladığı olanakların tartışılması, bir tasarım rehberinin içeriğinin ve hazırlanma sürecinin öğrenilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kırsal yerleşmelerdeki yerleşme düzenini tanımlama becerisi kazanacaklar | 4,12 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Mekansal ve sosyo-kültürel yapının ilişkisini anlayacaklar | 4,12 | 1,6, | ÖK - 3 : | Yerleşme ve yaşayanlar arasındaki ilişkiyi ve etkileşimin yaşam alanının şekillendirilmesindeki önemini kavrayacaklar | 4,12 | 1,6, | ÖK - 4 : | Tasarım rehberinin içeriğini ve hazırlanma sürecini deneyimleyecekler | 4,12 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tasarım rehberinin içeriği, kapsamı, hazırlanma süreci, rehberin hazırlanmasına yönelik katılım araçları ve yaklaşımlar. Uygulama örneklerinin tartışılması, örnek bir tasarım rehberinin hazırlanması sürecini içeren uygulamanın yapılması |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş, dersin amaç-hedeflerinin belirlenmesi | | Hafta 2 | Kırsal yerleşme düzeni | | Hafta 3 | Tipoloji-tipoloji bileşenleri | | Hafta 4 | Kırsal kültürel miras ve sosyal doku | | Hafta 5 | Kırsal yerleşme dokusu analiz yöntemleri | | Hafta 6 | Kırsal yerleşme dokusuna uygun tasarım | | Hafta 7 | Katılımcı yaklaşımlar ?ilke ve yöntemler | | Hafta 8 | Kırsal alanda yapılaşma- mevzuat- planlama | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Dönem projesi- Alan seçimi | | Hafta 11 | Tasarım rehberi hazırlama süreci | | Hafta 12 | Örnek tasarım rehberleri | | Hafta 13 | Alan çalışması-tasarım rehberi hazırlama | | Hafta 14 | Alan çalışması-tasarım rehberi hazırlama | | Hafta 15 | Alan çalışması-tasarım rehberi hazırlama | | Hafta 16 | Sunum- tartışma | | |
1 | Sanoff, H., (2000)Community Participation Methods in Design and Planning, Wiley, New York. | | 2 | Chambers, R., (1992) Rural Appraisal: Rapit, Relaxed and Participatory, IDS, Discussion Papers: 311, University of Sussex: IDS | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 13/11/2024 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 16/01/2024 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 50 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 226 |
|