Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
Web: http://www.ktu.edu.tr/ybs
Tel: +90 0462 0462 377 29 64
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YBS3009Pazarlama İlkeleri3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüYÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama kavramı uygulamalarını tanımlamak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilirler.41,
ÖK - 2 : pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilirler.41,
ÖK - 3 : pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.41,
ÖK - 4 : işletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler41,
ÖK - 5 : pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilirler.41,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlamanın temelleri ve pazarlama anlayışında değişim, pazarlama çevresi ve pazar fırsatlarının izlenmesi, tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, mallar ve hizmetler, fiyat ve fiyatlandırma, pazarlama iletişimi ve araçları, pazarlama kanalları ve dağıtım politikaları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlamanın temelleri ve pazarlama anlayışında değişim
 Hafta 2Pazarlamanın temelleri ve pazarlama anlayışında değişim
 Hafta 3Pazarlama çevresi ve pazar fırsatlarının izlenmesi
 Hafta 4Tüketici davranışları
 Hafta 5Tüketici davranışları
 Hafta 6Pazarlama bilgi sistemi
 Hafta 7Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
 Hafta 8Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Mallar ve hizmetler
 Hafta 11Fiyat ve fiyatlandırma
 Hafta 12Pazarlama iletişimi
 Hafta 13Pazarlama iletişimi araçları
 Hafta 14Pazarlama kanalları ve dağıtım politikaları
 Hafta 15Pazarlama kanalları ve dağıtım politikaları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, A. H. 2004; Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Torlak, Ö., Altunışık, R. ve Özdemir, Ş .2014; Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 26/11/2021 1 50
Dönem sonu sınavı 16 03/01/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 10 2 20
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 11 3 33
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü153