|
ITEO5036 | Open Economy Macroeconomics | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Seyfettin ARTAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere açık ekonomiye yönelik makroekonomik teori ve politikanın temel kavram ve yöntemleri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | döviz kurlarındaki dalgalanmaları açıklayabilirler
| 1,5 | 1,3, | ÖK - 2 : | ulusal ve uluslararası mali piyasalardaki gelişmeleri takip edebilirler
| 1,5 | 1,3, | ÖK - 3 : | Avrupa Birliği ülkelerindeki politika uygulamaları analiz edebilirler
| 1,5 | 1,3, | ÖK - 4 : | ülkeler arasındaki ekonomik ilişkileri matematiksel fonksiyonlar kullanarak analiz edebilirler
| 1,5 | 1,3, | ÖK - 5 : | dışa açık ekonomilerde ülkeler arası ilişkileri yorumlayabilirler
| 1,5 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ödemeler dengesi hesapları, Döviz kurları, rekabet gücü ve Marshall-Lerner koşulu. Açık ekonomide IS/LM analizi: Mundell-Fleming modeli. Aşım da Döviz kuru beklentileri ve hedefi aşma. Açık ekonomide enflasyon ve işsizlik. Arz şokları. Açık ekonomide politika analizi: politika aracı olarak döviz kuru, maliye politikası, arz yönlü politikalar. Avrupa'da ve Avrupa Para Birliği'nde makroekonomik performans ve politikaya yönelik uygulamalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ödemeler dengesi hesapları
| | Hafta 2 | Döviz kurları, rekabet gücü ve Marshall-Lerner koşulu | | Hafta 3 | Açık ekonomide IS/LM analizi: Mundell-Fleming modeli | | Hafta 4 | Toplam Talep ve Toplam Arz | | Hafta 5 | Açık ekonomide enflasyon ve işsizlik | | Hafta 6 | Enflasyon ve rasyonel beklentiler hipotezi
| | Hafta 7 | Arz şokları. | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Açık ekonomide politika analizi | | Hafta 10 | Döviz kuru rejimleri | | Hafta 11 | Optimum Döviz Alanları ve Döviz Birlikleri | | Hafta 12 | Optimum Döviz Alanları ve Döviz Birlikleri | | Hafta 13 | Avrupa'da makroekonomik performans ve politikaya yönelik uygulamalar
| | Hafta 14 | Avrupa'da makroekonomik performans ve politikaya yönelik uygulamalar
| | Hafta 15 | Avrupa Para Birliği'nde makroekonomik performans ve politikaya yönelik uygulamalar
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Uribe, Martin and Schmitt-Grohe, Stephanie, 2017, Open Economy Macroeconomics, Princeton University Press, USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | /04/2024 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 10 | /05/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | /06/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|