|
SDBK609 | Doğal Kaynaklı Bileşiklerin Yapı Tay. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DOĞAL ve BİTKİSEL ÜRÜNLER, KOZMETİK ÜRÜNLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nurettin YAYLI | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bitkisel materyalden izole edilen farklı kimyasal gruplara ait etken maddelerin yapılarının çeşitli spektroskopik yöntemler ( UV, IR, 1D- ve 2D-NMR, Kütle spektroskopisi) ile aydınlatılmasının kazandırılmasıdır. Fenolik (Basit fenol, flavonoit, ksanton, kumarin, lignan, naftalen, antranoit vs.) yapıya sahip, fenolik olmayan (iridoit, sekoiridoit) ve terpenik (Mono-, di-, triterpen) yapıya sahip doğal bileşiklerin yapı aydınlatma çalışmaları konularında problem çözümü yapılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Doğal bileşiklerin yapı aydınlatması yöntemlerini öğrenirler. | | 1 | ÖK - 2 : | Spektroskopik yöntemler ile problem çözme yeteneği kazanırlar. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bitkisel materyalden izole edilen farklı kimyasal gruplara ait etken maddelerin yapılarının çeşitli spektroskopik yöntemler ( UV, IR, 1D- ve 2D-NMR, Kütle spektroskopisi) ile aydınlatılmasının kazandırılmasıdır. Fenolik (Basit fenol, flavonoit, ksanton, kumarin, lignan, naftalen, antranoit vs.) yapıya sahip, fenolik olmayan (iridoit, sekoiridoit) ve terpenik (Mono-, di-, triterpen) yapıya sahip doğal bileşiklerin yapı aydınlatma çalışmaları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Farmakognozinin önemi
| | Hafta 2 | Bitkisel materyalden izolasyon
| | Hafta 3 | Spektroskopik yöntemlerin ( UV,IR) açıklanması | | Hafta 4 | 1D-NMR Spektroskopisinin açıklanması | | Hafta 5 | 1D-NMR Spektroskopisi ile farklı kimyasal gruplara sahip etken maddelerin yapılarının aydınlatılması | | Hafta 6 | 1D-NMR Spektroskopisi ile yapı aydınlatması örneklerinin çözümü | | Hafta 7 | 1D-NMR Spektroskopisi ile yapı aydınlatması örneklerinin çözümü | | Hafta 8 | ara sınav | | Hafta 9 | 2D-NMR Spektroskopisinin açıklanması | | Hafta 10 | Fenolik(Basit fenol, flavonoit, ksanton, kumarin, lignan, naftalen, antranoit) yapıya sahip doğal bileşiklerin açıklanması | | Hafta 11 | Fenolik(Basit fenol, flavonoit, ksanton, kumarin, lignan, naftalen, antranoit) yapıya sahip doğal bileşiklerin açıklanması | | Hafta 12 | Fenolik ( iridoit, sekoiridoit) yapıya sahip olmayan doğal bileşiklerin anlatımı | | Hafta 13 | Terpenik (Mono-, di-, triterpen) yapıya sahip doğal bileşiklerin anlatımı | | Hafta 14 | 2D-NMR Spektroskopisi ile yapı aydınlatması örneklerinin çözümü | | Hafta 15 | 2D-NMR Spektroskopisi ile yapı aydınlatması örneklerinin çözümü | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Pavia, D. L., Lampman, G. M., Kriz, G. S.,Introduction to Spectroscopy Vyvyan, J. A., Cole, Brooks Cole.2014 | | 2 | Pretsch, E., Bülhlmann, P.Structure Determination of Organic Compounds, Springer.Springer.2009 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 15/11/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 10/01/2020 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 2 | 12 | Arasınav için hazırlık | 9 | 2 | 18 | Arasınav | 4 | 2 | 8 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 8 | 80 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 170 |
|